بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

صلاحیت‌های علمی و فردی داوطلبان نمایندگی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شورای نگهبان و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هئیت‌های نظارت استان در حال بررسی است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در بیست و پنجمین نشست این ستاد گفت: از مجموع هزارو ۷۶۸ ثبت نام کننده داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان، طبق نظر اعضای هئیت‌های اجرایی، ۵۷ درصد تأیید صلاحیت شده اند، حدود ۲۳ درصد تأیید نشده اند و ۲۰ درصد هم احراز صلاحیت نشده اند.


محمدرضا جان نثاری افزود: در این مرحله داوطلبان حق اعتراض به هئیت‌های نظارت بر انتخابات در استان اصفهان را دارند.


دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان هم گفت: از ۳۷ داوطلب نمایندگی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان هم ۱۳ نفر بین ۴۱ تا ۵۰ ساله،۸ نفر بین ۵۱ تا۶۰، ۱۱ نفر بین ۶۰ تا ۷۰ و پنج نفر بیش از ۷۰ ساله هستند.

مهدی سلیمانی افزود: همچنین ۱۹ نفر از ثبت نام کنندگان دارای سابقه ایثارگری و ۲۰ نفر هم سابقه داوطلبی در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داشته اند.


همچنین در بیست و پنجمین نشست ستاد انتخابات استان اصفهان، گزارشی از فعالیت‌های کمیته اطلاع رسانی و ستاد امنیت انتخابات ارائه شد.


به گفته رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، به کمک همه رسانه‌ها بویژه صدا و سیما، توانسته ایم همه فرآیند انتخابات را در زمان مقرر به اطلاع مردم برسانیم و هم آن‌ها را برایشان تشریح کنیم.


جان نثاری افزود: ستاد امنیت انتخابات هم در حال رصد وضع امنیتی تک تک مناطق استان اصفهان، است تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار