توقف ساخت‌وساز غیرقانونی یک مرکز تجاری در بازار تاریخی اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: ساخت‌وساز غیرقانونی یک مرکز تجاری در بازار تاریخی اصفهان متوقف شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به توقف ساخت‌وساز غیرقانونی یک مرکز تجاری در بازار تاریخی اصفهان گفت:   در  پایش‌های دوره ای بازار های تاریخی اصفهان  یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز در پیرامون مسجد نو بازار تاریخی اصفهان مشاهده کردند.

حمیدرضا محققیان افزود: پس از توقف تخریب جرز‌های بازار با بررسی‌های همکاران معاونت میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان چنین نتیجه‌گیری به عمل آمد که سازندگان این مجموعه تجاری فراتر از مجوز‌های اولیه، در حال تخریب جرز‌های بازار بزرگ و تاریخی اصفهان بوده که همین نکته باعث آسیب رسیدن به این مجموعه تاریخی شده بود.

او تصریح کرد: همچنین در طی آواربرداری در این مجموعه به یک زیرزمین تاریخی دست یافتیم که ضمن توقف عملیات، مقرر شد کارشناسان این محدوده را مورد کاوش و بررسی قرار دهند.

مسجد نو بازار مربوط به دوره قاجار است و در خیابان عبد الرزاق، کوی مسجد نو واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۱۹۹۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.