اجرا نشدن قانون حد نگار، مشکل ملکی دستگاه ها

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان گفت: اغلب مشکلات ملکی دستگاه‌ها، ناشی از اجرا نشدن قانون حدنگار است.‌

سید مهدی هاشمی عصر امروز در دیدار با مدیران شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای‌ استان کرمان، با تاکید بر حدنگاری اراضی و اجرای تفاهم‌نامه منعقده فیمابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با وزارت نیرو، خواستار ارسال فایل نقشه‌ها برای جانمایی، تثبیت و صدور اسناد مالکیت املاک شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو شد.

او بیان داشت: ماده ۹ قانون جامع حدنگار، بر فرادستگاهی بودن حدنگاری تاکید دارد و کلیه دستگاه‌ها را ملزم به ارائه مستندات املاک و اخذ سند مالکیت کرده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود: این تکلیف قانونی به تثبیت املاک دستگاه‌ها می‌انجامد و از بروز اختلافات و دعاوی در حوزه املاک جلوگیری می کند.

او با اشاره به لزوم تسریع در پاسخ استعلام برای تثبیت مالکیت املاک بیان داشت: به منظور تسهیل فرآیند حدنگاری و رفاه حال متقاضیان صدور سند، لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا پاسخ استعلامات مزبور در اسرع وقت به ادارات ثبت ارسال شود.

هاشمی ضمن اشاره به نقش مکانیزه شدن مکاتبات در جلوگیری از جرم جعل، تصریح کرد: استعلامات و پاسخ استعلامات می‌بایست از طریق بستر مکاتبات مکانیزه به ادارات ثبت اسناد ارسال شود؛ چرا که این امر تاثیر بسزایی در جلوگیری از جعل و سوء استفاده از مکاتبات اداری دارد.

او بیان داشت: به منظور تسهیل صدور اسناد مالکیت وزارت نیرو، کارگروه‌های شهرستانی تشکیل می‌شود تا ضمن تدوین برنامه زمان‌بندی، به صورت مساله‌محور به بررسی پرونده‌ها بپردازند.

 

 

برچسب ها: حدنگاری ، ثبت اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار