اجرای برنامه‌های تحولی در امور آبخیزداری و آبخوان‌داری در فارس

دستیار ویژه استاندار در امور آبخیزداری و آبخوان‌داری از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تحولی نظیر تغییر الگوی کشت و نوسازی شبکه آبیاری در این حوزه خبر داد.

دومین نشست کارگروه جهاد آبخیزداری و آبخوان‌داری با موضوع آب و رسانه با حضور دستیار ویژه استاندار فارس، مشاور و اعضای این مجموعه به میزبانی صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.

دستیار ویژه استاندار فارس در امور آبخیزداری و آبخوان‌داری در این نشست با تاکید بر اینکه مصوبات این کارگروه در حفظ و توسعه پایدار آب گره‌گشایی خواهد کرد، گفت: حفاظت و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت منابع آبی و مصارف ما در نظام مدیریتی مورد توجه قرار گرفته است که تلاش داریم سیاست‌ها و راهبرد‌های مشخص و برنامه‌ریزی شده را گام‌به‌گام در مناطق مختلف استان اجرایی کنیم.

مختار یوسفی، نقش رسانه در تبیین اقدامات و دستاورد‌های حوزه آب را تأثیرگذار دانست و ادامه داد: با توجه به برنامه تحولی گسترده در زمینه جذب خیرین آبرسان، تولید و نشر مقالات و پژوهش‌های کاربردی و کتب علمی در حیطه آب، مدیریت بهینه منابع و مصارف، پیشگیری از بحران‌ها و تنش‌های آبی و همچنین اقدامات در حال انجام در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی باید شرایط لازم را برای نقش‌آفرینی موثر رسانه‌ها فراهم کرد تا بتوانیم با اطلاع‌رسانی جامع و مناسب از حمایت عمومی و مشارکت اجتماعی آن‌ها نیز بهره‌مند شویم.

او، خواستار تولید محتوا خدمات دولتی و بخش‌های غیردولتی از جمله مجامع عمومی و مردم‌نهاد شد و گفت: هم در بخش دولتی شاهد اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تحولی نظیر تغییر الگوی کشت و نوسازی شبکه آبیاری هستیم و هم در بخش‌های عمومی خدمات قابل توجهی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه منابع آبی انجام شده است، اما در حوزه رسانه نیازمند تهیه اخبار و گزارش‌های تحلیلی و تخصصی از اقدامات موفق جهت اطلاع‌رسانی همگانی به جامعه هستیم.

دستیار ویژه استاندار فارس در پایان در رابطه بر ضرورت نگاه استانی و حتی فراستانی در اقدامات پیش‌رو تأکید کرد و افزود: پروژه‌های متعددی در تمامی مناطق فارس با همت گروه‌های جهادی و تخصصی، بسیج همگانی و بهره‌برداران حوزه آب در کنار دولت شکل گرفته است تا علاوه بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در دیگر محور‌های مدیریتی نیز اقدامات مبتنی بر برنامه تحولی تداوم پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
باسلام
بزرگترین معضل کشور مان کم ابی است. وبرای بهره بری تزحداقل بارشها نیازبه اجرای طره های ابخیزداری وابخوانداری نیز است...برای کنترل سیلاب. ومدیریت روان اب سطحی بارشها باید ترویج کمک مردمی صورت گیرد..برای حفظ دوعنصر حیاتی اب وخاک باید سرمایه گزاری زیادی بامشارکت مردم صورت گیرد
واین مهم باید توجه شود
ابخیزداری شهری یکی ازنیازهای اول کشوری بخصوص کلانشهرها است اگر بخوایم شهر ها زنده و دارای فضای سبز پایدار شود باید علم ابخیزداری شهری را مدیریت وبه اجرای سراسری دراوریم
باتشکر نعمتی فرد
آخرین اخبار