معاون اقتصادی استاندار کرمان خبر داد:

پرواز کرمان -پکن به زودی

معاون اقتصادی استاندار کرمان از راه اندازی پرواز کرمان-پکن در آینده نزدیک در راستای همکاری های اقتصادی خبر داد.

امیر حسن زاده در دیدار با شو وی سرکنسولگر چین در بندرعباس که در استانداری کرمان برگزار شد، گفت: ارتباط ایران و چین در بهترین سطح است و چین مسیر توسعه را با دانش و تکنیک به خوبی جلو رفته است.

وی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در غزه و سکوت جامعه جهانی تصریح کرد: ایران به عنوان قدرت منطقه با صراحت این جنایت‌ها را محکوم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان به  تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: تا چند سال قبل سنگ خام از معادن استان کرمان صادر می‌شد، اما امروز به تولید شمش رسیده‌ایم.

وی از فعالیت ۱۰۷ واحد دانشگاهی در استان کرمان خبر داد و چهار فصل بودن استان کرمان، عبور دو زون بزرگ زمین‌شناسی دنیا از کرمان، انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر با توجه به ۳۰۰ روز آفتابی، ۹ اثر ثبت جهانی یونسکو و تولید حدود ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها برای سرمایه‌گذاران برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد: استان کرمان از نظر اقتصادی غنی است و بسته مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود.

حسن‌زاده با اشاره به راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور در استان کرمان بیان داشت: یکی از شرکت‌های چینی وارد کنسرسیوم اشتغال در استان کرمان شده است.

وی با تاکید دوباره بر این موضوع که استان کرمان آماده سرمایه‌گذاری خارجی است، اظهار کرد: رویکرد استان کرمان در زمینه سرمایه‌گذاری به سمت صنایع پایین‌دستی بوده و زمینه‌های این بخش نیز مشخص شده است.

حسن‌زاده بیان کرد: شهرک تخصصی ذیل مجموعه گل‌گهر با ۵۰۰ هکتار زمین و زیرساخت‌ها در سیرجان آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است وهمچنین حدود ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای در این زمینه وجود دارد و گردشگری پزشکی سلامت را در استان دنبال می‌کنیم.

حسن‌زاده با استقبال از همکاریهای دو طرفه بین چین و استان کرمان بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در زمینه‌های متنوع با طرف چینی به مرحله انعقاد تفاهم نامه برسیم.

وی  ابراز کرد: کرمان فضای هتلینگ مناسبی دارد و رتبه نخست بوم‌گردی‌های کشور در دست کرمان و منتظر گردشگران چینی در کرمان هستیم.

حسن‌زاده بیان کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۲ رسیده است و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه یک کشور را داریم و فضا برای سرمایه‌گذاری مشترک مناسب است ، در کرمان آشیانه تعمیرات هواپیما در استان کرمان فعال می‌شود که یکی از بهترین مرکز در خاورمیانه به‌شمار می‌رود و امیدواریم بتوانیم، پرواز کرمان - پکن را راه‌اندازی کنیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: چینی‌ها در معادن کرمان با شرکای ایرانی کار می‌کنند و می‌توانند ذیل قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین فعالیت‌های گسترده‌تری را انجام دهند.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های جنوب استان طی سال جاری و نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان در سال آینده اشاره و از سرمایه‌گذاران و مدیران چینی برای حضور در این برنامه‌ها دعوت کرد.

برچسب ها: پرواز ، همکاری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
پس بزن بریم کرمان
آخرین اخبار