بهره‌وری تولید در خوراک دام و طیور مطلوب است

معاون دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خوراک مطلوب در طیور گوشتی و دام، بهره‌وری تولید ارتقا یافته است.

آقای محمودرضا حیدری در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی خوراک دام و طیور و آبزیان گفت: استفاده از ضایعات کشاورزی در کارخانجات بیشتر شده و توانستیم بهینه سازی را در خوراک دام افزایش بدهیم به طوریکه راندمان تولید را برمبنای خوراک مطلوب در طیور گوشتی و دام ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه روند تولید گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز روبه افزایش است، افزود: در بخش طیور سال گذشته ۸.۱ میلیون تن ذرت، ۴ میلیون تن کنجاله سویا و دانه سویا وارد شده است و بیشتر برای بخش طیور و تخم گذار استفاده شده و بخش اندکی برای گاوداری های صنعتی استفاده شده است.

به گفته حیدری، در دامداری های سنتی و روستایی تکیه ما روی مراتع و علوفه است و در ارتباط با دام سبک و پرواربندی ها بیشتر به علوفه داخلی متکی هستیم.

معاون دفتر بهبود و تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در بخش طیور به علت مشکلات کم آبی در کشور، کشت پرآب ذرت امکان پذیر نیست بنابراین ذرت از خارج کشور وارد می شود.

او با بیان اینکه کیفیت خوراک دام و طیور بستگی به مواد اولیه ای دارد که استفاده می شود، افزود: به طور قطع کیفیت بالا و قیمت پایین محصول برای پرورش دهندگان اهمیت دارد زیرا آنان می توانند با سود بیشتر محصول کیفی تری تولید و به بازار عرضه کنند.

حیدری تکنولوژی کارخانجات خوراک دام و طیور را مطلوب دانست و گفت: ایران پیش از این که در تامین برخی نهاده ها مشکل نداشت صادرکننده کنستانتره و خوراک آماده طیور به حوزه خلیج فارس بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار