تشکیل شرکت‌های تعاونی راهکار بیکاری فارغ التحصیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار دارند، حتما از طریق تشکیل شرکت‌های تعاونی اقدام کنند، چون مشوق‌های خوبی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی ارائه می‌شود.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت تعاونی‌های استان، گفت : در هفته تعاون در شهریورماه بیش از ۵۰ تعاونی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه برخی از تعاونی‌های استان صادرات محور هستند، گفت: تعاونی‌های صادرات محور استان طی ۶ ماهه اول بیش از ۱۲ هزار دلار صادرات به کشور‌های هدف داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب سند توسعه و تعاون در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه تعاون هیچ کارگروهی و شورایی نداشتیم با این مصوبه هیأت وزیران یک شورا در سند توسعه و تعاون در نظر گرفته شده که به ریاست استانداران تشکیل جلسه می‌دهد.

وی اضافه کرد: اخیرا این شورا در استان به ریاست استاندار تشکیل جلسه داده و تکالیفی برای ارتقا و توسعه بخش تعاون اعلام شد تا دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را در جلسات آتی ارائه دهند.

احمدی با اشاره به مشوق‌های ذکر شده در سند توسعه تعاون، افزود: معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای در این سند آمده که علاوه بر آن در بحث تأمین مالی، سهم آوره و ضمانت هم کمک‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار دارند، حتما از طریق تشکیل شرکت تعاونی اقدام کنند، چون مشوق‌های خوبی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی ارائه می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.