اسپانیا: به دنبال به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در اروپا هستیم

نخست وزیر اسپانیا از تلاش کشورش برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در داخل و اتحادیه اروپا خبر داد.

آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر بار دیگر نشان داد جانبداری یک طرفه آمریکا و متحدان غربی اش از رژیم صهیونیستی و نپذیرفتن حقوق فلسطینیان می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشد. با این حال، اکنون بار دیگر موضوع تشکیل کشور مستقل فلسطین به روی میز بازگشته است. 

به گزارش الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ما در داخل کشور و در اتحادیه اروپا می‌کوشیم کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسیم. 

وی با شدیدترین انتقادات ممکن از مقامات تل آویو که از زمان شروع جنگ بی سابقه بوده است، تاکید کرد: ما از اسرائيل می‌خواهیم به کشتار بی رویه فلسطینی‌ها پایان بخشد. ما خواستار آتش بس فوری در نوار غزه هستیم و از اسرائيل می‌خواهیم به قوانین بشردوستانه پایبند باشد، موضوعی که امروز شاهد احترام به آن نیستیم. 

با این حال، سانچز در ادامه در اظهاراتى متناقض بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید کرده و خواستار آزادی اسرای صهیونیست از بند جنبش حماس شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: گرچه ما حق دفاع از خود را برای تل آویو به رسمیت می‌شناسیم، اما به همان روشنی نیز کشتار بی رویه فلسطینی‌ها را در نوار غزه و کرانه باختری رد می‌کنیم.

اسپانیا به مانند سایر کشور‌های اروپایی خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ است که شامل کرانه باختری رود اردن و نوار غزه می‌شود. این در حالی است که رژیم صهیونیستی اقدام به گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری کرده و به دنبال الحاق بخش قابل توجهی از این منطقه به سرزمین‌های اشغالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
وقتی به نقشه فلسطین از سال 1937 تا الان نگاه میکنی ، و پیشروی اسراییل به خاک فلسطین رو مقایسه میکنی ، میبینی که دقیقا" شبیه پیشرفت یه غده سرطانی توی یه عضو بدنه .و واقعا این غده سرطانی تنها راه درمانش نابود کردنشه چون هر چی بزرگتر میشه گستاختر و وقیح تر میشه و به همین دلیله که توی قرنی که برای یه گربه یا یه سگ که مورد آزار قرار گرفته ، کمپین های بین المللی راه میوفته این رژیم کودک کش ده هزار زن و کودک و رو میکشه و اینگونه قیافه حق به جانب هم میگیره و همین اروپایی های به ظاهر متمدن هم نمیتوانند با اعتماد به نفس و با استقلال کامل در مورد این نسل کشی بیرحمانه نظر دهند.
Iran (Islamic Republic of)
دادرس
۲۰:۴۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۲
لعنت خدا بر اسرائیل غاصب و کودک کش .
آخرین اخبار