آمریکا و غرب با شهروندان معترض به جنایت صهیونیست‌ها چه برخوردی می‌کنند؟

حاکمان آمریکایی و غربی بر خلاف شعار‌هایی که می‌دهند برای کسانی که علیه صهیونیست‌ها موضع می‌گیرند یا از فلسطین حمایت می‌کنند مجازات در نظر گرفته‌اند.

 چند روز پیش بود که منابع رسانه‌ای از واشنگتن دی سی خبر دادند تنها فلسطینی- آمریکایی حاضر در کنگره آمریکا به دلیل حمایت از فلسطینی‌ها توبیخ شد، مجازاتی که گفته‌ شده نزدیک به اخراج از کنگره است!

البته این مسئله در آمریکا و کشورهای غربی موضوع عجیبی نیست و حاکمان آمریکایی و غربی بر خلاف شعارهایی که در راستای حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان می‌دهند، همواره تلاش کرده‌اند تا برای اینکه واقعیت جنایات اسرائیل به گوش مردم این کشورها نرسد، کسانی که علیه اسرائیل موضع می‌گیرند یا از فلسطین حمایت می‌کنند را مجازات کنند و همین موضوع هم موجب شده است این روزها دفاع از فلسطین در غرب و آمریکا بسیار پرهزینه باشد.

وقتی مردم در غرب برای حمایت از فلسطین دستیگر می‌شوند!

 پلیس انگلیس شهروندانش را به دلیل حمایت از مردم فلسطین و درخواست هایی که برای توقف کشتار مردم غزه دارند، دستگیر می‌کند. سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس هم می‌گوید که اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد زدن شعارهای آزادی فلسطین می‌تواند جرم تلقی شود!

وزارت کشور فرانسه هم برگزاری همه تجمعاتی که در حمایت از فلسطین است را ممنوع و اعلام کرده است که تظاهرات در حمایت از فلسطین، مجازات ۵ سال زندان را در پی خواهد داشت. جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه هم به همه مقامات محلی اعلام کرده که تظاهرات حامیان فلسطین باعث اختلال در نظم عمومی خواهد شد و سازمان دهندگان باید دستگیر شوند.

آلمان هم مانع برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین می‌شود و دولت این کشور هم به آن‌هایی که از فلسطین حمایت می‌کنند، هشدار داده که ممکن است سلب تابعیت شوند! از سوی دیگر، آلمان به صورت رسمی پوشیدن چفیه فلسطینی را در مدارس ممنوع و برافراشتن پرچم‌ها و لوگوها و حتی پوسترها در حمایت از فلسطین را «تهدید» قلمداد و آن‌ها را نیز ممنوع اعلام کرده است!

هلند هم برای اعمال محدودیت برای معترضان حامی فلسطین تلاش می‌کند و نخست وزیر این کشور از شهرداران مناطق مختلف خواسته که محدودیت‌‎های امنیتی در برگزاری تظاهرات حامیان فلسطینی را در نظر داشته باشند.

البته با همه این فشارها و اعمال محدودیت‌ها مردم این کشورها با حضور گسترده خود نشان داده‌اند که نمی‌توانند در برابر ظلم و جنایت صهیونیست‌ها سکوت کنند و بعد از حملات بی رحمانه اسرائیل به غزه تجمعات گسترده و بسیاری در کشورهای غربی در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل برگزار شده است.

برخلاف آنچه مردم در غرب و آمریکا عمل کرده‌اند، دولت‌ها و حاکمان کشورهای غربی با قدرت از اسرائیل حمایت می‌کنند و این موضوع پنهانی نیست، البته حوادث این روزهای غزه نشان داد این حمایت‌ها بیش از آن چیزی است که در گذشته به صورت علنی نشان داده می‌شد و امروز آمریکا و غرب که همواره مدعی حمایت از حقوق بشر بوده‌اند حاضر نیستند مانند گذشته این ژست دروغین را حفظ کنند و علی‌رغم تمام اعتراضاتی که به جنایات اسرائیل می‌شوند با قدرت و علنی از نسل کشی و جنایت در غزه حمایت می‌کنند.


بیشتربخوانید


آمریکا شریک جرم جنایات اسرائیل

بسیاری از کارشناسان معتقدند چراغ سبز آمریکا و غرب به تل‌آویو موجب شده تا صهیونیست‌ها این چنین بی پروا به جنایت در غزه دست بزند. آمریکا ساعاتی بعد از حملات اسرائیل به غزه دو ناو جنگی خود را برای حمایت از صهیونسیت‌ها راهی دریای مدیترانه کرد، مدتی بعد هم مقامات ارشد دولت آمریکا یکی پس از دیگری به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند، حتی بایدن رئیس جمهور آمریکا هم به تل‌آویو رفت و آن‌ها تا امروز هم به حمایت‌های گسترده خود و ارسال محموله‌های بزرگ تجهیزات جنگی برای اسرائیل ادامه داده‌اند.

آمریکا شریک جرم جنایات اسرائیل

این حمایت ها به اعتقاد کارشناسان به صهیونیست ها برای کشتار بیشتر مردم غزه دلگرمی می‌دهد و موجب شده تا رژیم صهیونیستی به خودش جرات بدهد تا در غزه دست به هر جنایتی بزند.

همانطور که گفته شد، حمایت های آمریکا و غرب از اسرائیل علنی است، اما این سوال برای بسیاری مطرح است که آمریکا و غرب برای چه این همه برای اسرائیل هزینه می‌کنند و چرا حاضر شده‌اند با تمام شعارهای حقوق بشری که می‌دادند امروز حتی حمایت‌های خود از تداوم جنایات در غزه را پنهان نکنند.

دلایل حمایت غرب از اسرائیل 

نکته مهمی که درباره دلیل حمایت غرب از اسرائیل باید به آن اشاره کرد، نقش غرب در ایجاد رژیم صهیونیستی است، به نوعی می توان گفت برخی کشورهای غربی خود را مادر اسرائیل می‌دانند که یکی از اهداف آن‌ها در ایجاد اسرائیل، داشتن جای پایی مطمئن در منطقه بوده است.

علی عبدی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره این موضوع می گوید: تشکیل رژیم صهیونسیتی در سرزمین فلسطین در وهله اول یک پروژه غربی، استعماری و سلطه‌جویانه از طرف قدرت‌های استعماری آن وقت جهان بوده است.

وی همچنین می گوید: بسیار روشن است که صهیونیست‌ها بدون پشتوانه و حمایت انگلستان مطلقاً نمی‌توانستند حتی یک سنگ را در فلسطین جابه‌جا کنند. حمایتی که از طرف انگلستان نصیب آن‌ها شد موجب شد دستشان در فلسطین باز شود و به بهانه قیومیت فلسطین و اینکه آن‌جا در اختیار انگلیسی‌ها قرار گرفت اجازه دادند آن‌ها هم وارد فلسطین شوند. البته از نیمه دوم قرن نوزدهم تشکیل کلونی‌های یهودی شروع شده بود، اما بسیار محدود بود.

عبدی تاکید می کند: بعد از جنگ جهانی اول، انگلستان برای فلسطین فرماندار انتخاب کرد که خود این فرماندار هم یک سرهنگ انگلیسی یهودی بود و دایرةالمعارف یهود نوشت که بعد از ۲۰۰۰ سال اولین فرماندار یهودی بود که قدم بر خاک فلسطین می‌گذاشت. به نظرم بزرگ‌ترین انگیزه‌ای که انگلستان در این زمان و در این رابطه داشت این بود که جای پای محکمی در منطقه برای خود فراهم سازد.

وی در بخشی از سخنانش اضافه می کند: هدف و سیاست اصلی این بود که اسرائیل به قدرت هژمون در منطقه غرب آسیا و قدرت مسلط تبدیل شود و این فقط ادعای بنده نیست و منابع متعدد به این ارجاع داده‌ و به‌صورت مبسوط به این بحث پرداخته‌اند.

همانطور که گفته شد غربی ها نقش بسزایی در ایجاد اسرائیل داشته اند و برای همین هم امروز حاضر شده اند حتی با لگدمال کردن ژست های حقوق بشری خود، از هر جنایتی در غزه حمایت کنند و حتی با مردم خود که علیه صهیونسیت‌ها موضع می‌گیرند برخورد جدی می‌کنند.

اسرائیل؛ پادگان نظامی آمریکا در خاورمیانه

یکی از دلایل حمایت آمریکا از اسرائیل به گفته بسیاری از کارشناسان این است که تل‌آیو به عنوان پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است و برای همین هم آمریکایی‌ها قصد ندارند این پایگاه نظامی را از دست بدهند.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخیرا در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت پاسدار دانشگاه امام حسین و اعضای گروه تربیتی جهادی شهید همدانی در این باره می گوید: اتاق جنگ اسرائیل توسط آمریکا هدایت می‌شود و اسرائیل پادگان نظامی آمریکا در خاورمیانه است و اگر حمایت غربی‌ها نبود به سرعت سرزمین های اشغالی از سکنه خالی می‌شد.

بمب‌های آمریکایی، قاتل کودکان غزه

امروز آمریکا بزرگ‌ترین حامی نظامی اسرائیل است و سالانه میلیاردها دلار برای فراهم کردن تجهیزات نظامی برای اسرائیل کمک می‌کند.

 بسیاری از تجهیزات نظامی دیگر اسرائیل هم آمریکایی است. آمریکا حتی در ساخت گنبد آهنین هم نقش داشته است و تاسف آور اینکه جنگنده‌های اسرائیلی که امروز روی سر کودکان بی گناه غزه بمب می‌ریزند ساخت آمریکا هستند.

بمب‌های آمریکایی، قاتل کودکان غزه

وقتی تلاش‌های غرب و آمریکا ثمری ندارد

این حمایت‌ها چه از سوی حاکمان آمریکا که حاضر می‌شوند نماینده کنگره را به دلیل حمایت از فلسطین توبیخ کنند و اجازه هیچ حمایتی از مردم غزه را نمی‌دهند، چه از سوی سایر کشورهای غربی که امروز علنا از اسرائیل حمایت می‌کنند، موجب شده تا هر روز مردم دنیا شاهد صحنه های دردناک و دلخراشی از غزه باشند و آنچه در این میان مهم است، بی ثمر بودن تلاش‌ها و فشارهای غرب برای ساکت کردن مردم است و می‌بینیم علی‌رغم همه این تلاش ها تظاهرات مردم در کشورهای غربی هر روز پرتعدادتر برگزار می‌شود و حتی این تجمعات در آمریکا تا نزدیکی خانه بایدن رئیس جمهور این کشور هم رسیده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار