استاندار ایلام:

خوراک پارک پتروشیمیایی ایلام خارج از بورس تهیه می‌شود

استاندار ایلام گفت:خوراک پارک پتروشیمیایی استان ایلام خارج از بورس تهیه می‌شود.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان با قدردانی از بانک‌های استان، با تاکید بر امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه و تبیین دستاورد‌های دولت در همه حوزه‌های صنعتی، پزشکی، اقتصادی و هوافضا، گفت: باید در قالب اردو‌های راهیان پیشرفت و از طریق فضای مجازی این دستاورد‌ها انعکاس داده شود که در استان ایلام علاوه بر چهار شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، نیروگاه سیمره و کارخانه سیمان ایلام، چهار پروژه دیگر نظیر نیروگاه و ان‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران و تونل کبیرکوه پتانسیل و ظرفیت میزبانی از اردو‌های راهیان پیشرفت را دارند و بازدید از این پروژه‌ها امید را در دل جوانان زنده می‌کند.

وی ادامه داد: پارک پتروشیمیایی که روز گذشته جانمایی شد در قالب ایجاد ۹۰ طرح (فاز اول ۵۰ طرح و فاز دوم ۴۰ طرح) اجرایی و حداقل برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که از این میزان هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم است.

بهرام‌نیا بیان کرد: راه‌اندازی این پروژه عظیم، کاری بسیار تاثیرگذار، امیدآفرین و اشتغال‌زایی بسیار خوبی دارد که در توسعه اقتصادی استان موثر است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با مساعدت و پیگیری معاون اول رییس‌جمهور، خوراک این پارک خارج از بورس تهیه می‌شود و این کار بزرگی است.

وی با اشاره به جانمایی پارک پلی‌پروپیلن در منطقه آزاد تجاری - اقتصادی مهران، گفت: همه استان از پارک پتروشیمیایی بهره‌مند هستند و اشتغال و تحول آن مرتبط به همه استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.