رنجیده خاطر شدن فرزندان مادر ایرانی از روند کند استعلام تابعیت

شهروندخبرنگار‌های ما با ارسال پیام‌هایی از روند کند استعلام تابعیت فرزندان مادران ایرانی گلایه کردند.

جوابدهی استعلام‌های تابعیت فرزندان مادر ایرانی مدت ۳ سال است که به تاخیر افتاده و این موضوع مشکلاتی را برای اتباعی که ساکن کشورمان هستند به وجود آورده است.

شهروندخبرنگار‌های ما که از اتباع ساکن شهر کرمان هستند از روند کند اجرای قانون تابعیت فرزندان مادران ایرانی گلایه کردند.

در ادامه پیام شهروندخبرنگار‌های ما را مشاهده می‌کنید.

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام. بنده مادر ۴ فرزند از همسر خارجی هستم از استان کرمان که با قانون تابعیت فرزندان مادر ایرانی سال ۹۸ تصویب شد. تشکیل پرونده دادم پرونده استعلام امنیتی هست که با گذشت ۳ سال است استعلام امنیتی ارسال نشده است. به اداره اتباع کرمان مراجعه کردم، اما به نتیجه‌ای نرسیدم از شما تقاضای پیگیری این موضوع داریم قانون تابعیت سال ۸۵ پرونده داشتیم و با لغو قانون سال ۹۸ درخواست دادیم هنوز جوابی ارسال نشده است. مدت زمان جوابدهی استعلامات ۳ ماه بود الان ۳ سال است جوابی ارسال نشده است اداره اتباع پاسخگو نیست مدارک پرونده کامل است ثبت ازدواج قانونی هستیم و پروانه زناشویی و اقامت ازدواجی کامل است فرزندان بنده و ما هیچ گونه مشکل امنیتی و سوء سابقه نداریم. از سوی دیگر به دلیل مشکلات به وجود آمده از بیمه محروم هستیم. خواهش می‌کنم پیگیری کنید.


سلام وقت بخیر از شما درخواست رسیدگی به کند بودن جوابدهی استعلامات تابعیت فرزندان مادر ایرانی داریم ۳ سال است که جواب امنیتی به اتباعی که در کرمان ساکن هستند پاسخ داده نشده است در گذشته. مدت زمان جوابدهی ۳ ماه بود. چرا در کرمان قانون تابعیت سال ۹۸ فرزندان مادر ایرانی را اجرا نمی‌کند. خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف تاجیک
۱۸:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
من چهار ساله تشکیل پرونده دادم در اداره اتباع استان البرز تالانم موفق نشدیم شناسنامه بگیریم هیچ جوابی نمیدن
لطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار