ضرورت اجرای عمومی آثار جشنواره استانی تئاتر قم

عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان قم گفت: تئاترهای حاضر در جشنواره استانی تنها به این جشنواره بسنده نکنند و اجرای عمومی نیز داشته باشند.

 محمدرضا آزاد در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره‌ها همواره محلی برای ایجاد شور و انگیزه و رقابت هستند، در این جشنواره نیز بیشتر شرکت‌کنندگان، نسل تازه نفسی هستند که شجاعانه و پرتلاش در جشنواره حاضر شده‌اند و در تولید و ساخت آثار نمایشی مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه تولید و اجرای نمایش کاری سخت بوده و هزینه‌ها و مشکلات زیادی را به همراه دارد، لذا باید از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و عوامل اجرایی این جشنواره که تلاش زیادی برای گردهمایی هنرمندان تئاتر انجام داده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

عضو شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان قم گفت: امیدوارم نمایش‌های حاضر در جشنواره در جذب تماشاگر و جلب رضایت مخاطبان موفق باشند.

این پیشکسوت تئاتر استان اضافه کرد: هم مسئولان هم هنرمندان نباید به برگزاری این جشنواره بسنده کنند، نمایش‌ها باید اجرای عمومی نیز داشته باشند و آثار برگزیده با راهیابی به جشنواره منطقه‌ای فجر، هویت شهر قم را به نمایش بگذارند.

آزاد در خصوص نسل امروز تئاتر و مقایسه آن با نسل طلایی هنرمندان قمی دهه ۷۰ و ۸۰، تصریح کرد: در آن دوران تئاتر کارکردن، یک انگیزه مضاعف داشت و سطح توقع و نگاه افراد متفاوت بود، امروز قطعاً مشکلاتی وجود دارد، اما نمی‌توان این نسل را با گذشته مقایسه کرد، به نظر بنده این نسل باید از نظر علمی، اجرایی و یادگیری سواد تئاتر تلاش خود را بیشتر کند تا نسل‌های آینده از نسل فعلی به خوبی یاد کنند.

این پیشکسوت تئاتر استان قم اضافه کرد: نسل جدید باید به مرور پرورش پیدا کند و تقویت شود تا بعد از آن توقع داشته باشیم که اجرای ماندگار از خود به نمایش بگذارد.

آزاد خاطرنشان کرد: ما در این جشنواره شاهد حضور دانش‌آموزان دبیرستانی و هنرجویانی هستیم که نشان از تزریق نسل جدید به تئاتر قم دارد و ان‌شاءالله درخت این نسل بارور شده، ثمره داده و نمایشگر هویت شهر قم در کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار