‍ راه یابی تئاتر خیابانی خونه قدیمی به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان کرمان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر خیابانی خونه قدیمی به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه پیدا کرد که جای تقدیردارد.

سید حشمت روح الامینی در حاشیه دیدار با هنرمندان کوهبنانی گفت: تئاتر خیابانی خونه قدیمی از شهرستان کوهبنان به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه پیدا کرد که جای تقدیر از عوامل این کار مهم دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان تاکید کرد: مجموعاً ۴۹ نمایش برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که پس از ارزیابی، ۳۳ اثر مورد بازبینی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت ۵ نمایش در بخش خیابانی و ۷ نمایش در بخش صحنه‌ای موفق به کسب مجوز حضور در مرحله نهایی شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان افزود: شهرستان کوهبنان با سه اثر، دو اثر صحنه‌ای و یک اثر خیابانی در مرحله بازبینی حضور پیدا کرد.

وی  در ادامه گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان از ۲۶ تا ۲۹ آبان با حضور گروه‌های منتخب در سیرجان در حال برگزاری است.

روح الامینی ابراز داشت: تئاتر می‌تواند عامل پیشگیری از بسیاری ناهنجار‌های اجتماعی در جامعه باشد، تئاتر به عنوان ستون فرهنگی جامعه در ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی می‌تواند نقش بسیار موثری ایفا کند لذا نیاز به توجه و حمایت جدی دارد.

وی ادامه داد: هنر‌های نمایشی به ویژه تئاتر، زمانی مسیر تعالی را خواهند پیمود که برخاسته از باور‌های دینی و انقلابی جامعه و بیانگر دغدغه‌های واقعی مردم باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: هنرنمایش می‌تواند با انتقال مفاهیم والای انسانی و اجتماعی به مخاطب، تاثیر شگرفی در مسیر آگاهی به جامعه داشته باشد و هر آنچه برای بالندگی این هنر و فعالان این حوزه انجام بدهیم باز کم است.

وی در پایان گفت: تئاتر در کوهبنان قدمتی به بلندای تاریخ دارد به گونه‌ای که در گذشته این شهرستان در پرده خوانی، شبیه خوانی و هنر نمایشی تاتر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود، اما با توجه به پیشرفت علوم و فنون، گسترش رسانه و فضای مجازی امروز پرده خوانی در کوهبنان منسوخ شده، تاتر کم رنگ‌تر گردیده، اما شبیه خوانی همچنان با قوت و قدرت اجرا می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار