همکاری روسیه و ونزوئلا برای افزایش تولید نفت در سایه تحریم‌ها

وزیر امور خارجه ونزوئلا از افزایش همکاری‌ها با مسکو برای ارتقای تولید نفت در سایه تحریم‌های آمریکا خبر داد.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز یکشنبه گفت کاراکاس و مسکو به تلاش‌ها برای ارتقای تولید مشترک نفت و افزایش آن در سایه تحریم‌ها ادامه خواهد داد. 

او به ریانووستی گفت که تولید مشترک نفت ونزوئلا و روسیه حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز است، اما «رژیم تحریم‌ها بر تولید تأثیر زیادی گذاشته است».

گیل پینتو گفت: ما در چارچوب توافقی که [شرکت نفت دولتی ونزوئلا] PDVSA دارد، در خصوص از سرگیری مذاکرات و مشارکت شرکت‌های روسی در سرمایه‌گذاری‌های مشترک توافق کردیم. در مرحله اول، ما در تلاش هستیم تا سطح تولید را بازیابی کنیم. هدف دوم این است که حداقل این سطح تولید را دو برابر کنیم.

پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با همتای ونزوئلایی خود بر گسترش روابط در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و از توافق دو کشور برای افزایش سرعت و حجم همکاری‌های حوزه نفت و گاز خبر داد.

دو طرف همچنین به منظور تقویت تجارت دوجانبه، به توافقی برای افزایش استفاده از ارز‌های ملی دست یافته‌اند.

نظر وزیر خارجه ونزوئلا در مورد درخواست‌ها برای اعمال تحریم نفتی علیه اسرائیل

وزیر امور خارجه ونزوئلا، در مورد درخواست‌ها برای اعمال تحریم نفتی علیه اسرائیل، گفت که کشورش از هر اقدامی در اوپک برای برقراری آتش بس و تشویق به مذاکره حمایت خواهد کرد.

وی افزود: ما هنوز هیچ بحثی در مورد تحریم نفتی ندیده‌ایم، اما کشور‌های عربی این موضوع را مورد بحث قرار داده‌اند، ما نفت به اسرائیل صادر نمی‌کنیم، ما هیچ رابطه دیپلماتیکی با این رژیم نداریم، اما ما از هر اقدامی که در اوپک با هدف حل و فصل وضعیت اتخاذ خواهد شد، حمایت خواهیم کرد تا مذاکره بین طرف‌های درگیر برقرار شود.»

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین آنچه را که اکنون در فلسطین می‌گذرد، «جنایت» و «نقض همه توافق‌های بین‌المللی در زمینه حقوق بشردوستانه» توصیف کرد. وی گفت: اسرائیل در حال نسل کشی است، ما بر آتش بس بدون قید و شرط اصرار داریم، پذیرش کمک‌های بشردوستانه نیز باید تنظیم شود.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، خواستار ممنوعیت ارسال نفت به اسرائیل و همچنین محاکمه تل آویو به دلیل «جنایت جنگی» این رژیم علیه مردم فلسطین در نوار غزه شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار