مدیریت بحران درباره سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران البرز با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه سرد بارشی به استان از کشاورزان و باغداران خواست تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات به محصولات کشاورزی و باغ‌ها به عمل آورند.

مهدی مهرور اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک، باران و کاهش محسوس دما طی ۲ روز آینده در این استان پیشگیری برای کاهش حوادث و خسارات احتمالی ضروری است.

وی اضافه کرد: اختلال و لغزندگی در تردد‌های شهری و بین شهری، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، شکسته شدن سازه‌های سست، درختان و تابلو‌های تبلیغاتی طی این مدت متصور است.
مهرور از مسافران خواست از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و خودداری از سفر‌های غیرضروری بویژه در مناطق کوهستانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تامین سوخت، نصب وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه‌ها، مصرف کود‌های پتاسه، مقاوم سازی درختان به سرما، حفاظت از مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما، محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، عدم کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان، عدم مبارزه شیمیایی در ارتفاعات و مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسد باید مورد توجه قرار گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار