کشف ۱۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف و ضبط انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در استان با اجرای چهاردهمین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.

سردار جواد تقوی گفت: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، چهاردهمین مرحله این طرح سراسری به مدت ۷۲ ساعت با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی در استان اردبیل اجرا شد.

او با اشاره به تلاش مسئولانه و جهادی پلیس استان اردبیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سلب تحرک از قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، افزود: در چهاردهمین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس استان اردبیل موفق شد ۲۳ تن گندم، ۶ تن و ۶۴۰ کیلوگرم آرد، ۱۵ تن و ۲۷۵ کیلوگرم فرآورده‌های دامی، ۹ هزار و ۱۹۰ لیتر سوخت، ۱۶۴ هزار و پنج قلم دارو و ۱۱ هزار و ۵۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل کشف ۶۵ هزار دستگاه تجهیزات پزشکی، ۸۰۰ ثوب البسه خارجی، چهار هزار و ۶۶۰ نخ سیگار خارجی، هشت تن چوب، سه هزار و ۸۴۸ قطعه طیور زنده را از جمله دیگر کشفیات ماموران نیروی انتظامی استان اردبیل در این طرح عنوان کرد.

سردار تقوی اظهار کرد: کارشناسان ارزش این کشفیات را در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

او بیان کرد: با اجرای چهاردهمین مرحله از طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل ۴۱ نفر دستگیر و ۳۸ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاقچیان توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: در این طرح ماموران از ۶۲ انبار در نقاط مختلف استان اردبیل بازدید کردند که از این تعداد ۲ انبار با دستور مراجع قضایی پلمب شد.

سردار تقوی ادامه داد: در این طرح متهمان دستگیر شده با تشکیل ۴۰ پرونده جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل دستگاه قضایی شدند.

او گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

سردار تقوی با تاکید به برخورد قاطع و قانونی پلیس با قاچاقچیان، سودجویان و محتکران از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.