فروش چارتری اکثر بلیت پرواز‌ها به مقصد عراق به ضرر زائر است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در اختصاص بلیت پرواز‌های عتبات به سازمان حج و زیارت نقش حاکمیتی خود را ایفا کند.

در نشست امروز شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد؛ غلامرضا رضایی و حسین اسماعیلی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری افزودند: در مذاکرات با نمایندگان وزارت حج و عمره و بانک مرکزی و شرکت‌های عربستانی همگی از سفر عمره گزاران ایرانی استقبال و برای همکاری در مسیر فراهم کردن زمینه از سرگیری این سفر‌ها آمادگی دارند. 

 رضایی تعامل و مذاکرات انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیگیری مطالبات دو حج گذشته نیز در این سفر در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امید می‌رود اختصاص ارز عمره و نرخ آن در روز‌های آینده نهایی شود به مذاکرات انجام شده با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای تامین پرواز‌های عمره اشاره کرد و گفت: قیمت بلیت سفر عمره قرار است نهایی شود و انتظار سازمان حج این است که با توجه به پرواز‌های مشابه رقم مناسبی که حقوق زائر هم مدنظر قرار گیرد، اعلام گردد.

در این ارتباط تصویری و صوتی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از نمایندگان اعزامی به کشور میزبان خواست شرایط کنونی بازار عربستان را به دقت بررسی کنند و با موسسات و شرکت‌های طرف تعامل در این کشور مذاکرات خود را با رعایت عزت، حکمت و مصلحت به صورت مستمر ادامه دهند و به نتیجه برسانند.

وی تاکید کرد: کشور میزبان هم باید به نحوی فعالیت شرکت‌ها را نظارت و مدیریت کند که به سمت بنگاه داری نروند تا به زائران کشور‌های مختلف اجحاف نشود.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت به اقدامات انجام شده برای رفع برخی مشکلات در حوزه اسکان سفر‌های زیارتی به عراق اشاره کرد و حمیدرضا محمدی معاون عتبات این سازمان درمورد نحوه تهیه بلیت پرواز‌های عتبات توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز فروش اکثر بلیت پرواز‌ها به مقصد عراق در قالب چارتر را به ضرر زائر دانست و تاکید کرد: وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری باید با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور نسبت به زیارت آسان، ارزان و دلنشین دراختصاص بلیت پرواز‌های عتبات به سازمان حج و زیارت نقش حاکمیتی خود را ایفا کنند.

وی افزود: این اقدام در مسیر ارزان سازی و ارائه خدمات مناسب و دلنشین به زائر اعتاب مقدسه تاثیر دارد که از خواسته‌های دولت است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار