آسیب به اقتصاد فلسطینیان در کرانه باختری طی عملیات نظامی اسرائیل

طی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی کسب و کار‌ها در کرانه باختری با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

گرچه جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی اکنون در نوار غزه در جریان است، اما این رژیم اقدامات نظامی خود را در کرانه باختری رود اردن نیز تشدید کرده و طیف گسترده‌ای از محدودیت‌ها را به اجرا گذاشته است. این در حالی است که اقتصاد کوچک فلسطینی‌ها از این موضوع به شدت متاثر شده است. 

به گزارش الجزیره، وزارت اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) با انتقاد از رویکرد رژیم صهیونیستی علیه مردم کرانه باختری، از تبعات سنگین اقتصادی این موضوع بر معیشت مردم خبر داد. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: نزدیک به ۲۵ درصد از کسب و کار‌های تجاری و صنعتی در کرانه باختری رود اردن به دلیل محدودیت‌های نظامی وضع شده از سوی اسرائیل طی یک هفته گذشته تعطیل شده اند. بین ۱۲ و ۱۶ نوامبر به دلیل محدویت‌های نظامی وضع شده در جابه جایی افراد و کالا بخشی از کسب و کار‌ها به صورت جزئی یا کلی تعطیل شده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: ۸ درصد از کسب و کار‌های اقتصادی کرانه باختری به طور مستقیم هدف حملات ارتش اسرائیل و یا شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفته که طی آن به کالا‌ها و یا دفاتر این کسب و کار‌ها آسیب وارد شده است. همچنین درآمد ماهانه برخی کسب و کار‌ها همانند رستوران ها، هتل ها و مراکز گردشگری به طور میانگین شاهد کاهش ۷۵ درصدی بوده است. 

وزارت اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان تاکید کرده است: ۷۸ درصد از کسب و کار‌ها در کرانه باختری رود اردن اعلام کرده اند به دلیل یورش نظامیان صهیونیست و یا مسدود کردن جاده‌ها و استقرار ایستگاه‌های بازرسی، روند جابه جایی کالا‌ها با مشکل همراه شده و یا متوقف گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار