برگزاری نشست هم اندیشی مسئولین EHSS مناطق ۶ گانه کشور در کردستان

نشست ۲ روزه هم اندیشی و جمع بندی نهایی گزارش جامع حوزه ریسک مقرر منطقه پنج EHSS کشور به میزبانی شرکت آب و فاضلاب کردستان آغاز به کار کرد.

این نشست با حضور زرنگ دبیر کمیته EHSS شرکت مهندسی آبفا کشور، مسئولین مناطق ۶ گانه EHSS کشور (استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، گیلان و آذربایجان شرقی) و اعضای کار گروه منطقه ۵ EHSS کشور (استان‌های همدان، کرمانشاه، لرستان، کردستان) برگزار و طی آن گزارش گفتمان ۶ ماهه نخست سال جاری توسط شرکت‌های منطقه ۵، گزارش حوزه ریسک گازها، پرسش و پاسخ و پیش نویس نهایی ارائه می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این نشست اظهار کرد: علم ایمنی و بهداشت محیط زیست نسبت به سایر علوم نوظهور است و از زمان انقلاب صنعتی در دنیا و از سال ۱۳۵۳ وارد کشور ما شده و الان در تمامی دستگاه‌ها پیاده شده و به انجام صحیح تر وظایف در دستگاه‌ها کمک می‌کند.

محمد فرهاد در خصوص الزامات رعایت ایمنی در دستگاه‌ها گفت: از مهمترین دلایل ایمنی، ارتقای سلامت نیروی انسانی، حفظ محیط زیست و در نهایت آرامش جامعه هدف است.

وی هدف اصلی HSE در شرکت‌های آب و فاضلاب را پیشگیری از وقوع حادثه و کاهش هزینه‌ها و یا به حداقل رساندن آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: دستاورد نهایی این علم، افزایش بهره وری و تولید سود خالص برای شرکت‌ها است.

فرهاد از جمله الزامات دفاتر HSE در شرکت‌های آبفا را شناسایی ارزیابی و کنترل ریسکها، ارتقای آگاهی و سلامت کارکنان، تبعیت از قوانین ایمنی و بهداشت حرفه ای، آمادگی در برابر حوادث، بازنگری دوره‌ای و پویایی سیستم و افزایش بازدهی کارکنان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از فعالیت دفتر HSE در ستاد این شرکت و ۷ شهرستان با حضور کارشناسان بهداشت حرفه‌ای خبر داد و افزود: طی ۲ سال اخیر اعتبارات مناسبی جهت ارتقای ایمنی و آموزش و معاینات دوره‌ای به این بخش تزریق و هزینه شده است.

برچسب ها: آبفا کردستان ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.