در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سریال «سوادیاران» نشانگر اهتمام رسانه‌ملی به بحث سوادآموزی

یک بازیگر گفت: ساخت سریال‌هایی مانند «سوادیاران» نشانگر اهتمام خاص رسانه‌ملی به بحث سوادآموزی و تلاش برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است.

سعیده عرب که در یکی از قسمت‌های مجموعه تلویزیونی «سوادیاران» به کارگردانی عبدالرضا فیروزان در شبکه آموزش بازی داشته، اعتقاد دارد ساخت چنین محصولاتی نشانگر اهتمام خاص رسانه ملی به بحث سوادآموزی و تلاش برای ریشه کن کردن بی سوادی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون در این باره گفت: دغدغه خود من همیشه این بوده که ‌ای‌کاش هیچکس در کره زمین بی سواد نباشد، چون این معضل در زندگی فردی و اجتماعی انسان بسیار آسیب‌رسان است و گاهی تبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

سریال «سوادیاران»

وی ادامه داد: این نقش را قبول کردم و خوشحال هستم در این مجموعه بازی داشتم. این روز‌ها که مجموعه «سوادیاران» را روی آنتن تلویزیون می‌بینم، به نظرم این کار آموزشی بسیار سودمند است و امیدوارم پرتکرار باشد، چرا که می‌تواند روی مخاطبان تاثیر مثبت بگذارد و اگر احیانا خود یا فردی در خانواده و اطرافیانشان دچار مشکل بی‌سوادی باشد، برای باسواد کردن او همت کند. بویژه که این مجموعه مخاطب را در تحقق اهدافش برای مبارزه با بی سوادی، راهنمایی نیز می‌کند و صرفاً طرح مشکل نمی‌کند که این بسیار ارزشمند است.

عرب عنوان کرد: برای همه هموطنان آرزوی آگاهی دارم و از آقای فیروزان هم تشکر می‌کنم که من را برای این نقش انتخاب و به درستی برای عینیت بخشیدن به کاراکتر و دغدغه هایش هدایت کردند و من هم انجام وظیفه کردم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.