در گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛

تناقض خدمات‌دهی ثبت احوال به فراجا و بانک‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات گفت: ثبت احوال به فراجا در حوزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خدمات نمی دهد، چون منفعت مالی ندارد.

به گفته معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات امسال تکلیفی که به طور جدی دنبال می‌شود، ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه‌ها به صورت تمام الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که بر اساس این تکلیف باید همه دستگاه‌ها تا پایان آبان‌ انجام می دادند و تا پایان آذر هم همه استعلامات خود را با دستگاه‌های دیگر را تمام الکترونیک انجام دهند.

هم‌زمان با پایان آبان و مهلت دستگاه ها، جواد موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران و یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در گفت و گوی خبری شبکه خبر حاضر شده و توضیحاتی را مطرح کردند.

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در گفت و گوی ویژه خبری گفت: ثبت احوال به فراجا خدمات نمی‌دهد تا خدمات فراجا در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در اختیار مردم قرار بگیرد؛ ولی به بانک‌ها چون منفعت مالی دارند، خدمات می‌دهد.

حال سوالی که مطرح می شود این است که برخورد با دستگاه‌هایی که بر اساس قانون تا پایان آبان ۱۰۰ درصد خدماتشان را در پنجره ملی خدمات هوشمند قرار نداده اند، چگونه خواهد بود؟

 
معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال هم به صورت تلفنی در گفت و گو حاضر شد و گفت : از شهریور ۱۴۰۱ به درگاه خدمات دولت هوشمند متصل شده‌ایم و در چند هفته اخیر اتصالمان
.قطع شده بوده که به خاطر اصلاحات  زیرساختی و ارتقای بحث امنیتی بوده و تا ساعاتی دیگر متصل خواهد شد
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.