۲۱۰ نفر از مرزنشینان سردشت خدمات پزشکی دریافت کردند

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی سردشت گفت: ۲۱۰ نفر از اهالی روستا‌های مرزی این شهرستان به مناسبت هفته بسیج خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

سروان رحمان قادری مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی سردشت گفت: گروه جهادی تخصصی بهداشت و درمان توسط بسیج سازندگی و کانون بسیج جامعه پزشکی سپاه سردشت و با همکاری حوزه شهید رجایی شهری به روستای کمتر توسعه یافته و مرزی خانه‌خل اعزام شد.

وی اضافه کرد: گروه جهادی در این اعزام شامل پزشک عمومی، ماما، دارویار، پرستار، تکنسین بهداشت، بهورز و یک روانشناس بود که در یک ماموریت یک روزه به ۲۱۰ نفر از اهالی این روستا خدمات درمانی و بهداشتی مختلف ارائه دادند.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی سردشت ادامه داد: این تیم پزشکی علاوه بر ویزیت رایگان بیماران، داروی رایگان و خدمات مامایی و روانشناسی، تزریقات و پانسمان را به مراجعه‌کنندگان ارائه داده اند و در کنار آن غربالگری اولیه بیماری‌هایی مختلف مانند فشار و قندخون و تب سنجی انجام شد.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفین جامعه است که توسط حوزه سلامت شهرستان سردشت در هر ۲ عرصه بهداشت و درمان در حال انجام است.

سروان قادری گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستا‌های محروم و مناطق حاشیه شهر یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هر ساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.

۲۹ آبان تا پنج آذر هر سال بعنوان «هفته بسیج» نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.