افزایش دیپلماسی اقتصادی، اولویت دولت در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های دولت در استان که مورد تأکید استاندار بوده، افزایش دیپلماسی اقتصادی است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند بر تلاش برای شکوفایی ظرفیت‌های متنوع صنعتی، فرهنگی، علمی و اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: خراسان جنوبی با پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی و ظرفیت‌های علمی و اقتصادی از توانمندی‌های بسیاری برخوردار است که اکنون بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها به ضرورت تبدیل شده‌اند.

او ضمن اشاره به ظرفیت‌های نهفته استان در حوزه تولید صادرات محور، افزود: قطعاً در بحث توسعه ارتباطات بین‌الملل و گسترش روابط تجاری به ویژه با کشور‌های همسایه در ابتدای مسیر هستیم و هنوز به جایگاه واقعی استان دست نیافته ایم.

اشرفی با بیان اینکه با هم افزایی و همدلی حرکت‌های بسیار خوبی در استان آغاز شده، اظهار کرد: با همت دستگاه‌های اجرایی و اتاق بازرگانی می‌توانیم به اهداف برنامه ریزی شده در دیپلماسی خارجی دست یابیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در مبحث اقتصاد گردشگری بحث گردشگری سلامت به ویژه از کشور افغانستان جزو برنامه‌هایی است که باید دنبال شود؛ چرا که این موضوع علاوه بر آورده‌های مالی سبب جذب پزشک‌های متخصص به استان خواهد شد.

او با بیان اینکه از اولویت‌های دولت و شخص استاندار، افزایش دیپلماسی اقتصادی است، تصریح کرد: نبایستی تنها افغانستان مورد هدف ما باشد بلکه باید با افزایش رایزنی‌های اقتصادی ضمن شناساندن ظرفیت‌های استان نسبت به جذب توریسم و ایجاد بازار‌های صادراتی در کشور‌های مختلف برای محصولات استان اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.