چتر حمایتی دولت بیش از ۲۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه در خراسان رضوی را فرا گرفت

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۲۰ هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه و نیازمند حمایت معیشتی در خراسان رضوی زیر پوشش برنامه مراقبتی و حمایتی دولت قرار گرفتند.

زهرا اباصلتی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ کودک دارای اختلالات تغذیه‌ای و نیازمند حمایت معیشتی از مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند که توسط کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت شناسایی شدند.

او افزود: برنامه "ارتقای وضعیت تغذیه کودکان" از آبان ماه امسال در خراسان رضوی و کشور آغاز شده است و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این طرح کودکان ۶ ماهه تا ۵۹ ماهه که در مراکز بهداشت دارای پرونده سلامت هستند مورد پایش قرار می‌گیرند و کودکان دارای مشکلات و اختلالات تغذیه‌ای شناسایی و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند.

اباصلتی بیان کرد: در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس دهک‌بندی یک تا هفت درآمدی، سبد غذایی مطلوب کودکان تعریف شده است که از طریق کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته و ماهانه مبالغی بین ۶ تا ۱۰ میلیون ریال شارژ می‌شود.

او تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجری کالابرگ الکترونیکی، ۱۶ قلم غذایی ضروری و تعریف شده در سبد غذایی مطلوب یک کودک نظیر میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، حبوبات، لبنیات، مغزیجات و مواد پروتئینی را تهیه کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در این برنامه تمام خانواده‌های کودکان زیر پنج سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از برنامه‌های آموزشی برای تغذیه مناسب کودکان برخوردار می‌شوند.

اباصلتی اظهار کرد: کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت درکنار خانواده‌ها بر وضعیت بهبود سوء تغذیه کودکان نظارت دارند و مادران نیز ملزم به حضور در کلاس‌های آموزشی و همکاری در مراقبت‌های ویژه کودک هستند.

او افزود: با توجه به اهمیت سن رشد کودکان، تلاش می‌شود تا تمام کودکان نیازمند به حمایت و مراقبت تغذیه‌ای برای ارایه خدمات شناسایی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار