اجرای طرح شناسایی و مقابله با تور‌های گردشگری غیرمجاز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای اجرای طرح شناسایی و مقابله با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه خبرداد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت گسترده تور‌های گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی، گفت : متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد رشد قارچ گونه تور‌های گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه بوده ایم.

وی افزود: تنها طی سال گذشته ۵۰ تور گردشگری غیرمجاز را که در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کردند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه یادآورشد: طبق رصد‌های صورت گرفته در حال حاضر هم بیش از ۵۰ تور غیرمجاز در کرمانشاه در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه جولان این تور‌های غیرمجاز در فضای مجازی در حالیست که ما تنها وظیفه شناسایی این تور‌ها را داریم و همین مسئله باعث شده تا پس از شناسایی و بسته شدن صفحه آن‌ها در بستر فضای مجازی، سریعا یک صفحه جدید جایگزین کنند.

به گفته این مسئول، طبق قانون میراث فرهنگی تنها مکلف به شناسایی تور‌های گردشگری غیرمجاز و معرفی آن‌ها به پلیس فتا است.

فرمانی با اشاره به برخی مشکلاتی که گردشگران در سفر با تور‌های گردشگری غیرمجاز خواهند داشت، خاطرنشان کرد: این دسته از تور‌های گردشگری فاقد پوشش بیمه‌ای هستند و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای گردشگران، کسی زیر بار مسئولیت آن نمی‌رود.

وی فقدان راهنمای گردشگری را از دیگر مشکلات تور‌های گردشگری غیرمجاز عنوان کرد و گفت: این تور‌های گردشگری هیچ تعهد خاصی در قبال مسافران خود ندارند و به تعهداتی هم که می‌دهند، عمل نمی‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ دفتر خدمات مسافرتی در کرمانشاه فعالیت دارند که همگی آن‌ها تور گردشگری می‌بندند، گفت: شهروندان می‌توانند به جای استفاده از تور‌های گردشگری غیرمجاز که مشکلاتی را هم برای آن‌ها به دنبال دارد، به دفاتر گردشگری مجاز مراجعه و از تور‌های این دفاتر استفاده کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار