کاهش آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان در گرو فرهنگ سازی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متولیان فرهنگی باید با فرهنگ سازی به کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی کمک کنند، زیرا این تنها راه غلبه بر این آسیب‌هاست.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل و معاونین بهزیستی سیستان و بلوچستان بر برنامه‌ریزی و تلاش جدی متولیان فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه تاکید کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و گرفتار شدن اقشار جامعه در این گونه منجلاب‌ها نیازمند فرهنگ سازی‌های مستمر است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه باید هر روز متفاوت‌تر از گذشته باشد.

وی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای باشد که به کاهش و کنترل آسیب‌ها منجر شود و برای این منظور باید تاثیر آن در جامعه مورد ارزیابی و نظارت مستمر قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد مراکز ترک اعتیاد بیان کرد: وجود تعداد متعدد مراکز ترک اعتیاد به عنوان مرکز کسب درآمد و حضور چند باره معتادان در این مراکز پسندیده نیست بلکه عملکرد این مراکز به گونه‌ای باشد که همراه با مهارت آموزی و توانمندسازی فرد برای وارد شدن به بازار کار باشد.

وی با بیان اینکه مردم و خیران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همراهی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌ها دارند، افزود: مردم به لحاظ اعتقادی علاقه‌مندند که در کار خیر مشارکت داشته باشند و اگر زمینه فراهم شود حتماً مشارکت می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت مردمی را به کار گیریم چرا که کمک‌های اندک افراد در کنار هم تبدیل به منابع هنگفتی می‌شود.

وی مولد سازی و استفاده از ساختمان‌ها و امکانات دولت را یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در جهت کمک به کاهش آسیب‌ها و درآمدزایی عنوان کرد و گفت: تبدیل ساختمان‌های بلا استفاده به فضای تجاری و ایجاد اشتغال می‌تواند بخشی از منابع مالی مورد نیاز در جهت کاهش معضلات اجتماعی را تامین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار