صدور ۲۷۳ مورد اخطاریه تخلیه فاضلاب در حریم و بستر رودخانه‌های گلستان

مدیر دفترمحیط زیست آب منطقه‌ای گلستان از صدور ۲۷۳ اخطاریه تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی و تولیدی در حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد.

مسعود عنایت گفت: در راستای حفاظت کیفی منابع آب ۲۷۳ مورد صدور اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی و کشتارگاه‌ها وسنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله‌های ساختمانی وزباله‌های خانگی به حریم و بستر رودخانه‌های استان طی هفت ماه ابتدای سال، به مالکان امر صادر شده است.

او با بیان اینکه فاضلاب‌های واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی از مهمترین منابع آلوده کننده محیط زیست و کیفیت منابع آب است، افزود: این فاضلاب بار آلودگی زیادی را به همراه داشته و تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه دارد و باعث خسارت و پیامد‌های ناگوار به رودخانه می‌شود.

عنایت ادامه داد: بازدید دوره‌ای از منابع آلاینده با مشخص کردن نام واحد‌های آلاینده و نوع واحد‌های آلوده کننده منابع آب انجام می‌شود و با تهیه گزارش کارشناسی، اخطاریه‌های آن را برای مالک واحدآلاینده ابلاغ و رونوشت اخطاریه‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی (محاکم قضایی، اداره محیط زیست، اداره بهداشت و..) ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.