عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

جزئیات ساماندهی اتباع در اختیار وزارت کشور است

الهیان گفت: برای ساماندهی اتباع، آیین‌نامه‌ای در نظر گرفته شده که جزئیات آن در اختیار وزارت کشور است.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ساماندهی اتباع گفت: بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز موضوعی است که در دستورکار دولت و مجلس است و در نشستی که در کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتیم از مسئولان دستگاه‌های مرتبط این موضوع را پیگری کردیم.

وی ادامه داد: در نشستی که با حضور وزارت کشور، فراجا و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برگزار شد خواستار ساماندهی اتباع و جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به کشور شدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این نشست مشکلاتی در مورد تبادل داده‌ها در این حوزه و همکاری بین دستگاهی مطرح شد که در این حوزه سوالی هم از وزیر کشور مطرح کردیم و خواستار این هستیم که وزیر محترم به مجلس پاسخگو باشد، چون نبود ساماندهی اتباع و ورود اتباع غیرمجاز باعث چالش‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سایر مشکلات برای کشور خواهد شد که از این بابت وزارت کشور باید تصمیمات قاطعی با هماهنگی بین دستگاه‌ها و اتخاذ سیاست منسجم بین دستگاهی برای ساماندهی پیدا کند.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس اظهار کرد: کارت هوشمند اتباع قاعدتا برای اتباع مجاز صادر می‌شود، چون اتباع غیرمجاز باید کشور را ترک کنند.

وی گفت: برای ساماندهی، آیین‌نامه‌ای در نظر گرفته شده که جزئیات آن در اختیار وزارت کشور است، اما هر نوع سیاست و تصمیمی که باعث رسوب اتباع به کشور شود را ناکارآمد و باعث ایجاد چالش برای آینده کشور می‌دانیم.

الهیان در پاسخ به این سوال که اگر اتباع خارجی کارت هوشمند بگیرند آیا باز برنامه‌ای برای خروج آن‌ها از کشور وجود دارد؟، گفت: اگر در طرح ساماندهی اتباع مدت تعیین شده باشد باید در موعد مقرر به کشورشان بازگردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
از هر 15 یا 16 نفری که در صف نانوایی ها ایستاند حداقل 8 نفر از اتباع عزیز افغانی است . خیر مقدم به همه این عزیزان . همه شما مهمان عزیز ما مردم ایران هستید نه دولت چون هزینه شما عزیزان از جیب تک تک جماعت ایران پرداخت می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
دیوار مرزی با افغانستان و پاکستان چی شد؟؟؟ ترکیه دیوار کشیده قبلا حداقل میرفتن ترکیه الان همه جمع شدن اینجا زندگی حروم شده به مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
اگر راست بگین واعمال کنید ی کاری کردین
بازم برای کار باید مجوز کاربگیرن
ورودشان برای کارباید نسبت به نیاز جامعه باشه نه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۰۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
بزارید بیان مدیونید نزارین بلکه نسل ایرانی رو پاک کنن فقط بمونه افغانی حامی سرمایه دار و کارگر کش
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
پس کی اخراج میشن برن کشور خودشون آباد کنن نه باعث خرابی کشور ما بشن اونم تو این وضعیت گرانی واقعا چقدر چند میلیارد دلار هزینه که برای آبادی کشور می شود خرج اینها می شود از یارانه سوخت بگیر تا یارانه های اقلام دیگر از مدرسه رفتن رایگان از در اختیار گذاشتن لوازم تحریر رایگان چی از نا امنی چی چرا از همین امروز شروع نمی کنید به اخراج از همین درآمدی که اینجا به دست میارن این زبان خودشون هست از اون طرف مواد وارد می کنن همه مردم اینها را از چشم مسئولین میبینن از همین امروز شروع به اخراج کنید واقعا خدا هم راضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
عبدعلمدار
۰۸:۱۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
من خودم و پدرم و پدر بزرگم در وزارت کشور کار کردیم الان نزدیک 30 ساله که میگن برنامه دارن برای بازگشت اتباع به کشورشون هرسال بیشتر میشن ولی کمتر نمیشن . طوری شده که الان اگر هم بخواین اینا رو بیرون کنید نمیتونید. الان در مشهد طبق آمار اداره کل اتباع استان از هر سه نفر که در شهر تردد دارن یک نفرشون افغان هستن. طوری که الان واسه خودشون تو مشهد امپراطوری ساختن انگار مردم مشهد وارد هرات شدن. اگر منوال به این صورت ادامه پیدا کنه عاقبت خوبی پیش روی ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
چقدر دیررررررررررررر حالاکه جمعیت اونها به ده میلیون نفر رسید و یک سوم مردم افغانستان وارد ایران شدن این فکر به ذهن شما رسید !!!!!
تو عمرم انقدر افغانی ندیده بودم تو شهرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
بسمه تعالی .سلام علیکم . معلوم نیست به نماینده کارگران در شورای عالی کاررشوه دادن که سکوت کرده من با این حقوق 5میلیون تومان شب فقط میتوانم در پارک بخوابم.واینکه به کارگر افغانی روزی 500هزارتومان با جای رایگان به ناحق میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
اینارو جمع کنید برگردونید حتی خونه هم برا ما مستاجرا تو شهریار پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۷:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این افراد ، عزیزانی هستند که واقعاً شخصیت های بسیار شریف ، بزرگوار و نیازمند حمایت هستند، حمایت در عرصه های اشتغال، ازدواج، مسکن، حمایت از فعالیت های ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزش و تربیت فرزندانشان . لازم است مسئولان محترم به این عزیزان توجه ویژه ای کنند و من تقاضا دارم از مسئولان چه در فضای ملی و چه در استان به قوانین حمایت از این عزیزان که یکی اشتغال است توجه کنند و متأسفانه این قوانین اجرا نمی شود و این عزیزان دچار مشکل شده اند و از تمامی خیرین تقاضا دارم در عرصه حمایت از این مجموعه شریف عنایت ویژه ای داشته باشند. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۷:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟طرح ساماندهی کارکنان ایرانی چیشد؟
آخرین اخبار