آمادگی ترکیه برای برگزاری نشست شورای عالی همکاری با ایران

رئیسی گفت: همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه می‌تواند الگویی از تعاملات میان کشورهای اسلامی باشد.

سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در گفتگوی تلفنی با آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روابط دو کشور را دوستانه، تاریخی و مبتنی بر حسن همجواری، ارزشهای دینی و منافع مشترک دو ملت توصیف کرد و تقویت و ارتقا سطح همکاری ها و مناسبات  تهران – آنکارا  در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را حائز اهمیت دانست. 
 
رئیسی ایران و ترکیه را دو کشور مهم و تاثیر گذار در جهان اسلام برشمرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری های مشترک دو کشور الگویی از تعاملات و همکاری میان کشورهای اسلامی باشد. 
 
رئیسی در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه آمریکا قاتل مردم غزه است، هرگونه دخالت آمریکائی ها نسبت به آینده غزه را ادامه جنایت آمریکا توصیف کرد.
 
رئیس جمهور با اشاره به همدستی و مباشرت آمریکائی ها در جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم غزه، ‌بر رسوایی و بی اعتباری دولت آمریکا در نزد افکار عمومی ملتها تاکید کرد و گفت‌: امروز مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکائی ها حق هیچ گونه دخالت و تصمیم گیری برای مردم غزه را ندارند و هرگونه اقدام آنها در این زمینه محکوم به شکست است.  
 
آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط خوب و سازنده تهران-آنکارا، بر تلاش برای ارتقا این روابط به سطح ممتاز و استثنائی تاکید کرد.
 
اردوغان همچنین بر آمادگی کشورش برای برگزاری نشست شورای عالی همکاری میان دو کشور تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
مسئولین ما چرا مثه پینوکیو هر سال دم زمستون گول روباهه مکار میخورن؟؟
این ترکیه تا الان کجا بود؟ از اول سال تا الان که ترکیه هوا خوبه با دیگر کشورها داد و ستد داره و با ایران کاری نداره.دم زمستون که میشه میاد نقش خودش بازی میکنه نفت و گاز خرید کنه برا اروپا، چه زرنگ تشریف داره...
تو هیچ کاری با ایران همسو نیست،حتی الانش هم طرفدار اسراییل هستش،بعد فک کن این بیاد سمتت برا چی؟ فصل سرماست کشورش محصولات نداره،میخواد محصولات ایران رو مفت ببره کشور خودش دلالی کنه بفرسته اروپا...
چه دغل باز و رند تشریف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
ترکیه واردغان قابل اعتماد نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
پول مشترک به همراه ایجاد اتحادیه اقتصادی یک گزینه مناسب برای همسایگان کشور ما خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
بیدار باشیم
هشیار باشیم

متاسفانه ایشان،
دغل..
دو رو
و هرهری مذهب مدرن هستند!!


شریک دزد و رفیق قافله...

هیهات من الذله
یا حق
آخرین اخبار