پوستر چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در قم رونمایی شد

پوستر چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش‌های معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه‌ سجادیه در حرم بانوی کرامت رونمایی شد.

مراسم رونمایی از پوستر چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش‌های معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه‌ سجادیه در حرم حضرت معصومه (س) با حضور تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در حاشیه این مراسم گفت: بخش معارفی مسابقات قرآن کریم از ۱۷ تا ۲۳ دی به میزبانی قم در سالن همایش امام زاده سیدعلی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری افزود: چهل هزار نفر از سراسر کشور در بخش معارفی مسابقات قرآن کریم شرکت کردند و ۸۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که قم میزبان آن‌ها خواهد بود.

وی نبود بخش معارفی در مسابقات قرآن کریم را خلع بزرگ این مسابقات عنوان و تصریح کرد: دو سال است با هدف نشر معارف و سواد قرآنی، بخش معارفی به میزبانی قم واگذار شده است که از سال آینده در سطح بین المللی برگزار خواهد شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علی‌ها هم در این دیدار با اشاره به اتفاقات غزه، پیروزی مقاومت فلسطین را برگرفته از قرآن کریم عنوان کرد و افزود: امروز حماس با الهام از قرآن به پیروزی رسید و این وعده خداوند در قرآن کریم است که در برابر متجاوزان و ظالمان مقاومت کنید که پیروزی از آن شماست.

وی برگزاری جلسات قرآنی و قعالیت قرآنی در جامعه را روح جریانات امید بخش در جامعه و گسترش اسلام دانست و گفت: اگر عده‌ای قرآن را می‌سوزانند، چون حجتی در برابر آن ندارند و این ناتوانی آن‌ها در برابر قرآن است.

سردار میر حیدری فرمانده انتظامی استان قم هم در این دیدار از برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه به میربانی قم خبر داد و افزود: این مسابقات هفتم تا نهم آذر در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، تفسیر و اذان و اقامه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار