یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد هرگز به اشغالگران اجازه نخواهیم داد که شروط مقاومت فلسطین را تغییر دهند.

 «داوود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه شب در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: هرگز به اشغالگران اجازه نخواهیم داد که شروط مقاومت فلسطین را تغییر دهند. همه اقداماتی که مقاومت می‌گیرد، تحت ارزیابی قرار دارد و در مورد آن بررسی و هماهنگی می‌شود.

وی گفت:  تلاشمان این است که جنگ متوقف شده و از نقشه اسرائیل برای کوچاندن فلسطینی‌ها جلوگیری کنیم. باید تضمین روشنی ایجاد شود مبنی بر این که نقض عهد اسرائیل تکرار نخواهد شد.

شهاب تأکید کرد: آزادی اسیران دشمن صهیونیست هزینه در بر دارد و آتش‌بس کنونی به اسیران غیر نظامی اسرائیل مربوط می‌شود که در اختیار مقاومت قرار دارند.مقاومت از ادامه تلاش میانجی‌گر‌ها حمایت می‌کند.

از سوی دیگر «خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه گفت که این گروه در تلاش برای آزادی دیگر اسرای اسرائیلی است و تلاش دارد که به بند‌های این تبادل اسیر متعهد باشد، اما این اشغالگران هستند که توجهی به اجرای آتش‌بس ندارند.

وی تأکید کرد: فردا منتظر دریافت اطلاعات و آمار جدید از برادرانمان در غزه در مورد تعداد اسیران اسرائیلی خواهیم بود. ما به دنبال آن هستیم که تجاوزگری علیه ملت فلسطین متوقف و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود. ما در رسیدن به یک عملیات تبادل اسرای گسترده و جامع جدی هستیم.

عضو دفتر سیای جنبش حماس با بیان این که سازمان ملل متحد اقدام مناسب از جمله رساندن کمک‌های بشردوستانه را انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: از میانجی‌گرها میخواهیم که سازمان ملل متحد را برای رساندن کمک به جنوب و شمال باریکه غزه تحت فشار قرار دهند.

آتش بس چهار روزه که با ابتکار عمل قطر و مصر از ۷ صبح جمعه آغاز شده است، امروز دوشنبه پایان می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
خفه شید . باعث مرگ چند هزار فلسطینی شدید
آخرین اخبار