دستگیری مالک یک منزل مسکونی به‌جرم حفاری غیرمجاز در سنندج

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مالک یک منزل مسکونی به جرم حفاری غیرمجاز در شهرستان سنندج شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ محمدرضا زارعی فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: بنابر گزارش واصله از منابع محلی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستا‌های این شهرستان، پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی و کارشناس آثار تاریخی، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

وی افزود: مالک یک منزل مسکونی به قصد کشف اشیاء تاریخی و باستانی، پس از نشست کف اتاق و حیاط طبقه همکف منزل مسکونی، در داخل یکی از اتاق‌ها اقدام به حفر چاله‌ای به عمق ٣ متر و ایجاد تونلی به طول ١٢ متر و چاله‌ای عمودی به عمق ٣ متر نموده بود.

زارعی با بیان اینکه مالک این منزل مسکونی با هویت بومی شناسایی و دستگیر شده است، ادامه داد: با محرز شدن جرم این فرد، مجرم برای تشکیل پرونده و رسیدگی‌های بعدی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

وی گفت: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.