بکارگیری علم در راستای حل مشکلات جامعه

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه تبدیل علم به عمل باید خیلی کار کنیم، گفت : باید علم را در راستای حل مشکلات جامعه بکار بگیریم.

سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در یادواره شهدای علمی و نشست نخبگان و برجستگان علم و فناوری استان کرمانشاه که به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه رازی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تبدیل علم به فناوری، گفت : زمانی می‌توانیم ادعای موفقیت داشته‌ایم که علم به عمل تبدیل شود و بتواند گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تبدیل علم به عمل باید خیلی کار کنیم، گفت: باید علم را در راستای حل مشکلات جامعه بکار بگیریم.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با تاکید بر اینکه در حوزه تبدیل علم به عمل عقب هستیم، افزود: علم یک مقوله و فناوری مقوله دیگری به معنای تبدیل علم به عمل در راستای برطرف کردن نیاز‌های جامعه است. اگر قرار باشد علم در گوشه‌ای بماند و خاک بخورد که به هیچ دردی نمی‌خورد. علم زمانی مایه افتخار است که تبدیل به بستری برای رفع مشکلات و رفاه بیشتر جامعه شود.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز کشور در سایه جانفشانی شهدا بدست آمده، تاکید کرد: به یاری خداوند در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه راهبرد‌های دشمنان را یا با شکست مواجه کرده و یا ناکام گذاشته ایم که همین موضوع دشمنان ما را عصبانی کرده است.

ریحانی با اشاره به پیشرفت علمی قابل توجه کشور در مقایسه با سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز ایران اسلامی در حوزه رشد علمی در منطقه سرآمد بوده و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه امروز با همه تهدیداتی که علیه ما هست، به جایگاه علمی قابل قبولی رسیده ایم، افزود: در حوزه تجهیزات امنیتی و دفاعی نسبت به بسیاری از کشور‌های پیشرفته جلو هستیم و همه این‌ها در حالیست که بخشی از پیشرفت‌های نظامی کشور به دلایل امنیتی ناگفته مانده است.

وی اشاره‌ای هم به درخواست‌های دیگر کشور‌ها برای خرید سلاح از جمهوری اسلامی داشت و افزود: امروز موشک‌های دوربرد ما با خطای نیم متری هزاران کیلومتر آن طرف‌تر را هدف قرار می‌دهند و این اوج اقتدار است.

ریحانی ادامه داد: دشمنان رشد علمی ما را بر نمی‌تابند و گواه این مدعا اقدام‌های گاه و بیگاه آن‌ها در ترور دانشمندان ما است، غافل از اینکه همین ترور‌ها آهنگ پیشرفت علمی ما را تندتر خواهد کرد، کما اینکه پس از شهادت شهید شهریاری شاهد روند افزایشی تقاضای دانشجویان برای تحصیل در رشته دانشگاهی او برای تداوم راهش بودیم.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به پیشتاز بودن ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی از گذشته‌های خیلی دور، گفت: با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که ایران همواره در رشته‌های مختلف از اخترشناسی گرفته تا پزشکی و ریاضی و شیمی و ... در دنیا حرف برای گفتن داشته و ابوریحان بیرونی و خوارزمی و فارابی و طبری و دیگر دانشمندان ایرانی همواره مایه فخر ایرانیان بوده اند.

 وی یادآور شد: قنات به عنوان یک فناوری از سوی ایرانیان طراحی و به همه دنیا معرفی شده است.

وی اشاره‌ای هم به کشتار‌های غزه داشت و گفت: آینده از آن مردم فلسطین است و هر طوری هم که جنگ تمام شود، شکست رژیم صهیونیستی و آمریکا حتمی است.

ریحانی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) نه فقط سرور زنان دو عالم بلکه سرور همه انسان‌ها است و باید جامعه به خصوص زنان را با سبک زندگی این بانوی دو عالم آشنا کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.