بورل: فلسطینیان نیازمند آینده سیاسی قابل اتکا هستند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار ارائه طرحی سیاسی به منظور امیدواری فلسطینیان شد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است که جنبش حماس برآمده از سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی است و حتی اگر تل آویو موفق به نابودی این جنبش شود تا زمانی که اشغالگری ادامه دارد گروهی دیگر با همان تفکر جایگزین این جنبش خواهد شد. به همین دلیل، وجود یک راهکار سیاسی برای پایان بخشیدن به مناقشه میان فلسطینیان و اسرائیل ضروری است. 

به گزارش تله تریدر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد مادامی که فلسطینیان نیازمند یک آینده سیاسی قابل اتکا هستند، صلح میان فلسطینیان و اسرائیل غیرمحتمل است. 

بورل که در نشست "اتحادیه برای مدیترانه ۲۰۲۳" سخنرانی می‌کرد، افزود: طرح صلح میان دو طرف نیازمند ۳ نکته اصلی است. نخست، بازنگشتن حماس به قدرت در غزه، دوم، اجتناب اسرائیل از ضمیمه کردن یا حاکم شدن دوباره بر غزه پس از پایان عملیات زمینی و در نهایت، اجتناب از ادامه شهرک سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری. 

بورل پس از سخنرانی خود در این نشست، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من زمانی که فهمیدم دولت اسرائیل در میانه جنگ در غزه آماده اختصاص بودجه جدید به منظور ساخت شهرک‌های غیرقانونی بیشتر در کرانه باختری است، وحشت زده شدم. 

وی در ادامه این پیام آورده است: این مسئله به هیچ عنوان دیگر دفاع از خود تلقی نمی‌شود و باعث امنیت اسرائیل نخواهد شد. شهرک سازی‌ها ناقض قوانین بین المللی بشردوستانه است و این موضوع بزرگترین مسئولیت امنیتی تل آویو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار