به همت سپاه صورت می گیرد؛

اجرای کار فرهنگی در ۶۰ محله رفسنجان

سرهنگ پساوند گفت: متناسب با آسیب های اجتماعی در  ۶۰ محله رفسنجان، کار فرهنگی در بخش های مختلف انجام می شود.

سرهنگ پساوند در نشست خبری عملکرد یکساله بسیج را توضیح داد و در تشریح آن به اجرای طرح رفع تنش آبی اشاره و  گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)   با هدف رفع تنش آبی در رفسنجان با همکاری فرمانداری، فرماندهی ۶۵ صاعقه، آبفا و مجتمع مس سرچشمه رفع تنش آبی  ۱۱۳ روستا را در دستور کار خود قرار داد و از محل تصفیه خانه تا کبوترخان لوله گذاری انجام شد و روز‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: همچنین در این طرح در حومه شرقی و نوقات هم ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب از رکن آباد نوق به جوادیه فلاح اجرا شد.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: باید ۲۴ مخزن ذخیره آب را درحومه‌های غربی و شرقی احداث کنیم که تا کنون ۳ مخزن ساخته شده و ۷ مخزن دیگر هم در دستور کار است که تا بهار سال آینده تکمیل می‌شوند تا مشکل آب مردم حل شود.

سرهنگ پساوند گفت: مردم در چند روستای شهرستان ۴۰ لیتر در ثانیه آب برداشت می‌کنند؛ اما به دلیل فرسوده بودن خطوط لوله و شبکه، تنش آبی  بیداد می‌کند این در حالی است که اگر شبکه سالم باشد با برداشت ۱۳ لیتر در ثانیه مشکل تنش آبی رفع می‌شود.

وی ادامه داد: با بررسی‌ها این مشکل شناسایی شد و تا کنون در  ۵۷ روستا  اصلاح شبکه آب انجام شده و هزار و ۳۰۰ انشعاب هم نصب شده است.

فرمانده سپاه رفسنجان در ادامه تشریح  عملکرد یکساله بسیج رفسنجان تصریح کرد: بعد از بیانیه گام دوم رهبری در سال ۹۷ سندی در مجموعه بسیج به نام سند اعتلای بسیج تدوین شد و برنامه ۱۰ ساله بسیج در این سند تدوین شده است که بر اساس این سند، ۱۱ عرصه را در حوزه‌های مختلف باید پیگیری کنیم  و یکی از این عرصه‌ها تربیت دینی و اخلاقی است که در این زمینه ۳ هزار نفر از شهرستان در مسابقات قرآنی شرکت کردند که ۲۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند و از این تعداد هم ۱۱ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: از دیگر  عرصه‌ها حفظ و ارتقای امنیت، مقابله با توطئه‌های دشمن در فضای مجازی و سایبری، اردوی راهیان نور، اعزام افراد به بیت الزهرا و مرقد مطهر شهدا در گلزار شهدای کرمان و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و دیگر عرصه‌ها  است.

سرهنگ پساوند تصریح کرد: همچنین با هدف تعالی در عرصه علم و فناوری با همکاری دانشگاه آزاد مرکز رشد را راه اندازی کردیم و جوانان صاحب فکر و ایده به این مرکز معرفی می‌شوند تا فکرشان با حمایت سپاه به محصول تبدیل شود.

وی در بحث عرصه فرهنگی هم بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان در حال انجام است و متناسب با آسیب‌های اجتماعی در   ۶۰ محله کار فرهنگی در بخش‌های مختلف اشتغال زایی، ترک اعتیاد، محرومیت زدایی وغیره انجام می‌شود.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: در قالب صندوق‌های قرض الحسنه در روستا‌ها، تعاونی‌های تولید و توزیع مواد غذایی و گیاهان دارویی را راه اندازی کردیم و بدین منظور  تسهیلات اشتغال زایی به میزان ۴۲ میلیارد ریال اعطا شده است.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر ۳۲ سبد جهیزیه توزیع شد و تا پایان سال هم ۱۰۰ سبد جهیزیه به زوجین بی‌بضاعت اعطا می‌شود.

سرهنگ پساوند در ادامه بیان داشت: انقلاب نوپای ما نیاز به مدافعی داشت و پس از گذشت ۴۴ سال تاسیس نهاد بسیج دستاورد‌های بسیار ارزشمندی برای حفظ انقلاب اسلامی و نشر آن در خارج از مرز‌های ایران کسب کردیم.

وی افزود: تفکر بسیجی در این سال‌ها هم پیش برنده و هم پیش رونده بود و معنایش این است که با کمترین امکانات بیشترین موفقیت را به آحاد جامعه اعطا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان  بیان کرد:شاهد  این تفکر بسیجی نه در ایران؛ بلکه در پهنای جبهه مقاومت در دنیا هستیم و در انگلیس و کشور‌های دیگر هم این تفکر بسیجی وجود دارد، تفکری که بی ادعا و بدون چشم داشت کار می‌کند و نمونه بارز این تفکر در وجود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نهادینه شده بود و برگرفته از تفکرات امام اول شیعیان که از دل قرآن بیرون آمده است، هست.  

وی تصریح کرد: این تفکر بسیجی بود که سربازان جبهه مقاومت را تربیت کرد و آن‌ها دارای شجاعت، دلیری و گوش به فرمان،ولی فقیه هستند و این تفکر تازه شروع کار در جبهه مقاومت است و نمونه بارز آن هم‌رزمان ما؛   یعنی انصارالیمن در یمن می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار