ضرورت ورود جدی صنعت بیمه به صدور بیمه برای زائران مشهدالرضا

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی گفت: متاسفانه صنعت بیمه در زمینه زائران موفق عمل نکرده است.

مجید بهرامی دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی گفت: متاسفانه صنعت بیمه در زمینه زائران مشهدالرضا موفق عمل نکرده است؛ چرا که نیازمند هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها در سطح استان است. با این حال به صورت پراکنده برخی از شرکت‌ها در مبادی ورودی یا کمپ‌های اسکان زائران بیمه نامه‌های دستی یا بیمه حوادث برای زائران صادر می‌کنند، اما کافی نیست.

او افزود: الزام زائران اربعین به بیمه شدن، برای زائران امام رضا (ع) نیز الزامات بیمه‌ای شکل بگیرد که نیازمند ورود جدی نهاد‌های حاکمیتی به این موضوع است.

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی در زمینه پرداخت خسارت در تصادفات که منجر به افت قیمت خودرو می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های بیمه عموما هر گونه خسارت مستقیم ناشی از تصادفات به خصوص در بیمه شخص ثالث را پوشش می‌دادند. اما بیمه مرکزی افت قیمت خودرو را خسارت مستقیم نمی‌دانست. بر همین اساس در سنوات گذشته این موضوع از آیات عظام استفتاء شد که طبق گفته اکثریت آنان، دریافت خسارت افت قیمت خودرو جایز شناخته نشده است.

بهرامی بیان کرد: با این حال اداره کل حقوقی بیمه مرکزی در این زمینه در حال بررسی نظریه‌ای جدید در رابطه با افت قیمت خودرو در تصادفات است. این نظریه در بیمه مرکزی در حال بحث و بررسی ست که در صورت تصویب برای اجرا، به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر عموما شرکت‌های بیمه افت قیمت خودرو را در صورت صدور رای مراجع قضایی پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: در این زمینه نیز چالش وجود دارد؛ چرا که ارزیابان افت قیمت خودرو، ارزیابان صنعت بیمه نیستند و کارشناسان دادگستری این موضوع را بررسی می‌کنند که شرط کافی نیست.

برچسب ها: بیمه ، زائران رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار