سفر رئیس بانک مرکزی افغانستان به بحرین

بانک مرکزی افغانستان از سفر هیاتی به ریاست سرپرست این بانک به بحرین خبر داد.

بانک مرکزی طالبان اعلام کرد هیاتی به ریاست هدایت‌الله بدری، رییس این بانک برای اشتراک در نشست سالانه اداره محاسبه و تفتيش موسسه‌های مالی اسلامی (AAOIFI) و اجلاس بانک انکشاف اسلامی، عازم بحرین شده است.

بانک مرکزی طالبان گفت هدف این نشست، شریک کردن پیشرفت‌های نوین در عرصه بانک‌داری اسلامی از سوی کشورهای عضو، توسعه بانک‌داری اسلامی، تقویت روابط میان بانک‌های مرکزی و استفاده از تجارب کشورهای اسلامی در این زمینه می‌باشد.

به گفته این نهاد در این نشست علاوه بر نمایندگان بانک‌های مرکزی، نمایندگان موسسه‌های مالی اسلامی و اعضای شریعه بورد بانک‌های اسلامی کشور های عضو نیز اشتراک دارند.

گفتنی است که پیش از این به تاریخ ۷ می سال روان میلادی، در نشست سالانه این نهاد تفاهم‌نامه همکاری میان بانک مرکزی طالبان و اداره محاسبه و تفتيش موسسه‌های مالی اسلامی، امضا شده بود.

بانک مرکزی طالبان افزود هدف این تفاهم‌نامه همکاری طرف‌ها در زمینه توسعه بانکداری اسلامی و تامین مالی موضوع‌های مرتبط، ظرفیت‌‌سازی، برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌‌دهی است.

اداره محاسبه و تفتیش موسسه‌های مالی اسلامی به تاریخ ۲۶ فبروری سال ۱۹۹۱ در بحرین به هدف قرارداد همکاری میان موسسه‌های مالی اسلامی تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ عضو دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.