افلاکی: منتظر صدور روادید انگلیس هستیم/ تکواندو به روز‌های طلایی خود برمی‌گردد

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: اگر کشور انگلیس مثل قبل شیطنت نکند، امیدوار به کسب دو سهمیه در مسابقات گرند پری هستیم.

افلاکی سرمربی تیم ملی تکواندو درباره وضعیت کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: ما منتظر روادید انگلیس هستیم که اگر  این کشور مثل سری‌های قبل شیطنت نکند ۳ بازیکن خود از جمله حاجی موسایی، زندی و برخورداری را به مسابقات گرند پری می‌فرستیم تا ان‌شاءالله دو نفرشان سهمیه بگیرند. انگلیسی‌ها مثل همیشه ما را در، اما  و اگر نگه داشته‌اند. فدراسیون تکواندو این دفعه آمد پیش دستی کرد و ۲ ماه زودتر از زمانی که آن‌ها مشخص کرده بودند مدارک  را به سفارت انگلیس فرستاد.

مسابقات گروهی و میکس تکواندو هیجانش بالا است 

او درباره اینکه جام جهانی تکواندو چطور بود، گفت: خیلی خوب بود و تکواندو به سمتی می‌رود که مسابقات تیمی در کنار مسابقات انفرادی برگزار می‌شود و با این شرایطی که پیش می‌رود می‌خواهند مسابقات انفرادی را محدود کنند و به دو نفر کاهش بدهند، اما مسابقات گروهی به صورت زنان و مردان و میکس برگزار کنند و می‌خواهند این نحوه اجرای مسابقات را در المپیک بگنجانند که با این روندی که وجود دارد و از سال ۲۰۰۵ مسابقات تیمی را داریم می‌بینیم و اکنون به مدت ۲ سال است که به  صورت جدی، مسابقات را این مدلی برگزار می‌کنند. به نظرم هم هیجانش بالاست و هم تماشاگر پسند است.

باید مسابقات میکس را در تکواندو بگنجانیم 

افلاکی درباره اینکه از عملکرد تکواندوکاران راضی بوده است، گفت: عملکرد تیم ملی در بخش پسران خوب بود و در بخش دختران انصافا تکواندوکاران خانم ما خوب کار کردند، اما باید به آن‌ها حق بدهیم چرا که به این صورت کار نکرده بودند نه به این مسابقات اعزام شده بودند و نه چنین مسابقاتی برگزار شده بود و فقط در اردویی در تهران تمرین کرده بودند. ضمن اینکه در بخش میکس باید این رشته را در تکواندو بگنجانیم و  وزارت ورزش در برگزاری این مسابقات درایت کند تا ما در آنجا حداقل  ۴ مدال در بخش میکس در المپیک داشته باشیم.  

تکواندو ما در گذشته  عقب بود  

سرمربی تکواندو درباره اینکه دو دوره است که این رشته ورزشی در المپیک نتیجه نگرفته است و انتظار از تیم ملی در این دوره بالا است، گفت: اولا به نظرم دوستان یک مقدار انصاف داشته باشند و هادی ساعی یک سال و نیم است که رئیس فدراسیون تکواندو شده است. تیم‌هایی که در ۴ سال برای سهمیه المپیک داشتند، می‌جنگیدند و خودشان را در کوران مسابقات قرار دادند و آمدند و رفتند. شما نگاه کنید ورزشکاران ما با نفرات رنک‌های اول دنیا تن به تن می‌شوند و بازی‌ها را از آن‌ها می‌گیرند و در رقابت با آن‌ها درآمدیم. تکواندو ما خیلی عقب بود. البته من نمی‌گویم تکواندو  کشتی به گل نشسته بود و این صحبت‌ها نیست. تکواندو ایران همیشه پرقدرت و پرخاصیت است، اما ما از میادین دور بودیم و هادی ساعی زمانی که به این فدراسیون آمد با وجود تمام مشکلات مالی روی کار ایستاد و  شروع به اعزام تیم‌های ملی کرد و بیش از ۲۱ اعزام برای گرفتن سهمیه المپیک داشتیم. ما در کورس رقابت با ورزشکارانی هستیم که قهرمان المپیک، نایب قهرمان المپیک و قهرمان امید‌های المپیک هستند و بازیکنان ما  رنک‌های اول تا سوم  جهان را بردند. یک مقدار مردم ما صبور باشند و از تکواندو حمایت کنند.

او در پایان گفت: من به بازیکنان خود افتخار می‌کنم و قول می‌دهم که در سال‌های خیلی نزدیک تکواندو به همان  روز‌های طلایی خود  با یک نسل طلایی‌تر برمی گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار