بلینکن: به دنبال استمرار آتش‌بس در غزه هستیم

وزیر خارجه آمریکا مدعی تلاش واشنگتن به منظور استمرار آتش‌بس موقت در غزه شد.

دو جنگ بزرگ فعلی در جهان شامل جنگ اوکراین و جنگ غزه گرچه در ظاهر به یکدیگر ارتباطی ندارند، اما نقطه مشترک آن‌ها درگیر بودن مستقیم آمریکا در هر دو جنگ است. واشنگتن در جنگ اوکراین آتش بیار معرکه محسوب می‌شود و در جنگ غزه تامین کننده تسلیحات برای کشتار مردم فلسطین. 

به گزارش تله تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) از تلاش واشنگتن برای استمرار آتش بس در غزه خبر داد. 

بلینکن با اشاره به سفر خود به خاورمیانه و دیدار با مقامات صهیونیست و کشور‌های اسلامی، خاطر نشان کرد: آمریکا خود را متعهد به استفاده از تمامی ابزار‌ها به منظور تمدید آتش بس بشردوستانه در غزه در طول سفر من به منطقه می‌داند. 

وی که برای حضور در نشست وزرای خارجه عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل حضور دارد، تاکید کرد: ما علاقه‌مند به استمرار آتش بس موقت هستیم، زیرا این امر بدان معناست که اسرای بیشتری به خانه بازخواهند گشت. آمریکا از راهکار دو دولت برای حل و فصل مناقشه فلسطین حمایت می‌کند.

این مقام آمریکایی در ادامه پیرامون جنگ اوکراین و روسیه که اکنون ۲۱ ماه از آن می‌گذرد نیز گفت: هدف ناتو این است که اطمینان حاصل کند تهاجم روسیه به اوکراین به یک شکست استراتژیک منجر می‌شود. تمامی اعضای ناتو موافق ادامه حمایت از کی یف در جنگ هستند و تعهد این ائتلاف نظامی در حمایت از اوکراین تزلزل ناپذیر است. 

بلینکن در پایان نیز تاکید کرد ناتو باید این پیام را ارسال کند که هیچ کشوری نمی‌تواند مرز‌های بین المللی را بازطراحی و جابه جا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار