بر اساس نتیجه یک نظرسنجی؛

۷۵ درصد فلسطینی‌ها دیدگاه مثبتی به حماس دارند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۷۵ درصد فلسطینیان از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمایت می‌کنند و ۹۸ درصد آن‌ها نگاهی منفی به آمریکا دارند.

 براساس نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی جهان عرب برای تحقیق و توسعه (AWRAD) پس از عملیات هفتم اکتبر حماس در اراضی اشغالی فلسطین، از حدود هر ۴ فلسطینی ۳ نفر (حدود ۷۵%) دیدگاه مثبتی به حماس دارند.

این مؤسسه مستقر در رام‌الله این نظرسنجی را بین ۳۱ اکتبر تا ۷ نوامبر بعد از سؤال از ۶۶۸ بزرگسال فلسطینی در جنوب نوار غزه و کرانه باختری منتشر کرده است.

نظرسنجی فلسطینی‌ها که در نوع خود اولین نظرسنجی از زمان عملیات طوفان الاقصی است، نشان می‌دهد ۴۸.۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نقش حماس را «بسیار مثبت» و ۲۷.۸ درصد نقش این گروه را «تا حدودی مثبت» دانسته‌اند.

 حدود ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، نقش «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس را مثبت توصیف کرده‌اند.

۵۹.۳ درصد افراد در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا از عملیات طوفان الاقصی حمایت می‌کنند یا خیر اظهار داشته‌اند که «به‌شدت» از این عملیات حمایت می‌کنند. ۱۵.۷ درصد نیز گفته‌اند که «تا حدودی» از این عملیات حمایت می‌کنند.

تقریبا تمام ۹۸ درصد پاسخ دهندگان به پرسش‌ها اعلام کرده‌اند این عملیات باعث شده آن‌ها «به هویت خود به عنوان یک فلسطینی» افتخار کنند و درصد برابری نیز اظهار داشته‌اند که «هیچ دولت یهودی را به خاطر عملیات نظامی مداومش علیه حماس فراموش نمی‌کنند و نمی‌بخشند».

سه چهارم این افراد همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که جنگ میان اسرائیل و مقاومت فلسطین با پیروزی فلسطینیان به پایان برسد.

۷۲ درصد پاسخ‌دهندگان نیز در پاسخ به این سؤال که پس از پایان جنگ، تمایل دارند چه دولت فلسطینی بر سر کار باشد، اعلام کرده‌اند که طرفدار «دولت وحدت ملی» هستند که شامل حماس و جناح فتح وابسته به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان می‌شود.

براساس این آمار، تقریبا ۸.۵ درصد مشارکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که طرفدار دولتی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین هستند. افزون بر این، بیش از ۹۸ درصد فلسطینیانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، گفته‌اند نگاهی منفی به آمریکا دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۱۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
اون بیست یا بیست و پنج درصد هم با اسرائیلیها همکاری میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
به نظرم باید اعتمادشان را بالا ببرنندچون کارایی حماس بالای سیصد درصد است اصلا با درصد قابل مقایسه نیست
آخرین اخبار