نخستین محموله نفتی از بندر خرمشهر به مقصد امارات صادر شد

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه‌ به محدودیت تردد در آبراه اروند، نخستین محموله نفتی از بندر خرمشهر به مقصد امارات صادر شد.

علی عسکری مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بندر خرمشهر، نخستین محموله مواد نفتی پس از سال‌ها از بندر خرمشهر به مقصد امارات صادر شد.

به گفته او قرار است فرآورده‌های نفتی در قالب چهار شناور ۲ هزار و ۵۰۰ تنی و در چهار مرحله به مقصد امارات صادر خواهد شد.

وی افزود: بندر خرمشهر از امکانات زیرساختی و رو ساختی مناسبی برخوردار است و با توجه به وجود ظرفیت ۱۱ میلیون تنی در سال، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا است.

عسکری گفت: بندر خرمشهر مجهز به امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری مواد نفتی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با تسهیلات و بستر‌های فراهم شده در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. 

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی عنوان کرد: مجوز صادرات ۱۰ هزار تن فرآورده‌های نفتی که شامل هیدروکربن سبک حاصل از برش اول میعانات گازی پارس جنوبی و معروف به نفتا است توسط شرکت اتصال پترو اروند از بندر خرمشهر به مقصد امارات صادر شده است. 

عسکری اعلام کرد: با توجه به وجود محدودیت تردد در آبراه اروند، این فرآورده‌های نفتی در قالب ۴ شناور ۲۵۰۰ تنی و در چهار مرحله بارگیری و به مقصد کشور امارات صادر می‌شود. 

وی با بیان اینکه فعال‌شدن صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خرمشهر به کشور امارات، ایجاد اشتغال را به همراه دارد، بیان کرد: همچنین برای افراد بومی شهرستان خرمشهر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بستر کار به‌ویژه در امر حمل و نقل و تخلیه و بارگیری این فرآورده‌های نفتی مهیا شده است.

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: تداوم بستر صادرات فرآورده‌های نفتی به امارات و دیگر کشور‌های همسایه و فعال‌کردن دیگر ظرفیت‌ها و تجهیزات بندر خرمشهر به‌منظور رونق و توسعه از اهداف اصلی ما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.