محاکمه به جای جشن تولد؛

دستان کیسینجر به خون ۳ میلیون انسان آغشته است

مجری آمریکایی برنامه «ام‌اس‌ا‌ن‌بی‌سی» گفت: دست کیسینجر حداقل به خون ۳ میلیون نفر در جهان آغشته است و او باید به‌جای جشن تولد محاکمه می‌شد.

شنبه گذشته «هنری کیسینجر» وزیر خارجه پیشین آمریکا صدساله شد! بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به این مسئله واکنش نشان دادند. «مهدی حسن» مجری سرشناس شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» نیز در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به این مسئله گفت: «من می‌خواهم به این روش ۱۰۰ سالگی هنری کیسینجر را ماندگار کنم. می‌خواهم در مورد افراد زیادی که در سرتاسر جهان نتوانستند به‌خاطر حمایت‌های کیسینجر از دیکتاتور‌های ظالم، رژیم‌های ظالم، جنگ‌های بی‌رحمانه و جرائم جنگی، ۶۰ سالگی، ۷۰ سالگی یا ۱۰۰ سالگی خود را ببیننند صحبت کنم.»

وی افزود: «بیایید از آسیای شرقی شروع کنیم. جنگ ویتنام که در آن کیسینجر به طرز تمسخرآمیزی برنده جایزه صلح نوبل شد آن هم به‌خاطر پایان دادن به جنگی که خود او آن را طولانی کرده بود. او این جنگ را به‌طور غیرقانونی و مخفیانه به کشور‌های لائوس و کامبوج هم کشاند.

طبق گزارشی که توسط وزارت دفاع آمریکا در سال ۱۹۷۳ منتشر شد. حالا می‌دانیم که شورای امنیت با رهبری کیسینجر تمام ۳۸۷۵ دفعه بمبارن کامبوج در سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۷۰ و روش‌های درز نکردن اخبار این حملات به روزنامه‌ها را تایید و مدیریت کرد... خود او در جریان یک حمله هوایی در کامبوج دستور داد هرچیزی که پرواز می‌کند و هرچیزی که حرکت می‌کند را بمباران کنند. همان‌طور که دیده‌بان حقوق بشر در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد بمباران هوایی ویتنام جنوبی با نظارت کیسینجر حدوداً ۳۵۰ هزار شهروند لائوسی و ۶۰۰ هزار شهروند کامبوجی را به کام مرگ کشاند.

هفته گذشته سایت تحلیلی اینترسپت نوشت: براساس اسناد ارتش آمریکا کیسینجر شخصاً بیشتر از آنچه قبلاً ثبت شده بود مسئول مرگ شهروندان کامبوجی است. با این حال کیسینجر هرگز به‌خاطر اقداماتی که در لائوس و کامبوج مرتکب شده است عذرخواهی نکرد.»

این مجری آمریکایی ادامه داد: «به آرژانتین می‌رویم جایی که در سال ۱۹۷۶ دولت مردمی «اواپرون» در اثر کودتا با یک شکارچی نظامی جایگزین شد آن شکارچی بعد‌ها «جنگ کثیف» را رقم زد. این جنگ با تأیید و تشویق کیسینجر منجر به کشته شدن مخالفان سیاسی و دانشجویان اتحادیه‌های تجاری شد. به گزارش گاردین برآورد‌ها نشان می‌دهد حدوداً ۳۰ هزار نفر در جنگ کثیف آرژانتین دستگیر، شکنجه و کشته شدند که جسد بسیاری از آن‌ها هرگز کشف نشده است.

به تیمور شرقی می‌رویم جایی که توسط اندونزی در دسامبر ۱۹۷۵ اشغال شد. این تجاوز که به اعتراف سازمان ملل حداقل ۱۰۰ هزار کشته برجای گذاشت با چراغ سبز کیسینجر انجام شد. در حمله پاکستان به بنگلادش در ۱۹۷۱ که صد‌ها هزار بنگالی کشته و میلیون‌ها نفر آواره شدند کیسینجر با قاطعیت از ژنرال‌های پاکستانی حمایت کرد. به عقیده تاریخ‌دان معروف گرک کرندین یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که بین ۳ تا ۴ میلیون نفر در اثر اقدامات هنری کیسینجر کشته شده‌اند. چه کسی پاسخگو است؟ عدالت کجاست؟»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
کیسینجر هم مرد
Italy
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
صد سالم که عمر کرد حالا هی شما بگید تقاص پس میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
لعنت خداورسولش نثاراین شیطان مجسم قرن باد،روح ناپاکش قرین لعنت ابدی وهمیشه درعذاب وجایگاه ابدی این ملعون درقعرجهنم ودوزخ باد.انشاال...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
حساب کن گناه ۳ میلیون نفر میاد واسه این نکبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
ظالم سالم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۴۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
الان اونه و مار غاشیه،خلوت وحشتناکی با هم دارن،پناه بر خدا!این آماری رو ک دادین آمار مستقیمه!فکر کن چند نفر بر اثر تحریمها در کشورهای مختلف کشته شدن!از دارو،بی اعتباری برای نو سازی صنایع(مثلا خودرو سازی و خودرو های برقی،و آلودگی خودرویی و مرگهای تنفسی و قلبی عروقی)و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه که ردپاشون هم خون آلوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
دستان کیسینجر به خون ۳ میلیون انسان آغشته است
پس خدا رحمتش نکند و خدا لعنتش کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
خدا لعنت کند بانیان و حامیان شرارت و فساد را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
الان داره تو جهنم شمعهای تولدش رو فوت می کنه!!!
آخرین اخبار