نظارت دقیق اعضای سازمان در فرآیند ساخت و ساز ها در اردکان

عضو شورای اسلامی شهر اردکان گفت: مهندسان نظام مهندسی باید نقش نظارتی خود را در ساخت و سازها قدرتمندانه و بدون تعارف ایفا کنند.

مصطفی خوش گفتار عضو شورای اسلامی شهر اردکان در نطق پیش از دستور دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر اردکان بر لزوم نظارت موثر بر ساخت و ساز ساختمان‌ها با رویکرد قانون‌مداری، تعهد و عمل به استاندارد‌ها و بهره‌مندی از دانش و علم روز تأکید کرد.

اوبا بیان اینکه لازم است نظارت دقیق و مستمر و حضور موثر اعضای سازمان در فرآیند ساخت و ساز ساختمان‌ها به صورت ویژه بررسی شود، بیان داشت: مهندسان باید نقش نظارتی خود را قدرتمندانه و بدون تعارف ایفا کنند و حالت اداری و تشریفات نداشته باشد و از یک سو شورای انتظامی باید در این مسیر با کم کاری‌های احتمالی مهندسان ناظر به جد برخورد کند.

خوش گفتاربا اشاره به اینکه حضور مهندسان ناظر در تمام مراحل ساخت و ساز ساختمان باید موثر باشد، تصریح کرد: کنترل، صلاحیت، نوع ساخت و ساز و فعالیت برخی مهندسان در سازمان نظام مهندسی اردکان به درستی رعایت نمی‌شود و وضعیت فنی ساخت و ساز‌های مجاز در سطح شهر اردکان مطلوب نیست که نیازمند ورود سازمان نظام مهندسی استان برای نظارت بر عملکرد نمایندگی این سازمان در اردکان می‌باشد. 

عضو شورای اسلامی شهر اردکان، بی‌توجهی یا نادیده گرفتن استاندارد‌های ساخت و ساز را سبب پیامد‌های نامطلوب در آینده دانست و تصریح کرد: باید با ناظرین خاطی که در راستای کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و رعایت استاندارد‌ها قصور دارند، برخورد شود و در زمینه بهبود مدیریت و نظارت بر ساخت و ساز‌ها با بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص در کلیه سطوح گام برداشت.

او سیاست‌های تشویقی شورا از جمله کاهش هزینه‌های عوارض و کمیسیون صد برای ساختمان‌های با استاندارد مطلوب را بسیار اثر بخش دانست و خواستار تشدید این روند در دفترچه عوارض شهرداری برای سال آینده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.