همایش ایمنی محیط کار در شهر صنعتی رشت برگزار شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رشت گفت: برای ارتقای ایمنی کارگر و کارفرما در محیط کار آموزش‌های ایمنی ضروری است.

نخستین همایش سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSe) با حضور دستگاه‌های مرتبط با حوزه کار و کارگر در گیلان در شهر صنعتی رشت برگزار شد.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشتی وزارت رفاه وکار و امور اجتماعی در حاشیه این همایش، گفت: اجرای برنامه‌ی آموزشی و ایمنی در واحد‌های صنعتی و کارخانجات برای کارفرمایان و کارگران از وظایف این مرکز است و تاکنون ۹ مرکز تحقیقاتی در ۹ استان برای اجرای این برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و مواد غذایی ایجاد کرده است.

حبیب‌الله جلیلی با بیان اینکه نظارت بر وضعیت کارگاه‌های مختلف، صیانت از نیروی کار و حفاظت از ایمنی و جان کارگران از تکالیف این اداره کل است، افزود: کارگر و کارفرما به آموزش‌های حوزه ایمنی نیاز دارد.

 


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این همایش گفت: سیاست‌های این اداره کل در حوزه ایمنی در ۴ سرفصل آموزش، نظارت و بازرسی، مسؤولان ایمنی و ارزیابی و مدیریت خطر است.

سیاوش آقاجانی با تاکید بر استفاده از مسؤولان ایمنی به عنوان ناظر در دستگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، افزود: کارگران مهم‌ترین سرمایه‌های یک واحد تولیدی اند و باید برای حفظ و صیانت از جان و امنیت روحی کارگران تلاش کرد.

وی تاکید بر حمایت از کارفرما برای تقویت تولید و جامعه کارگری، اضافه کرد: آموزش هم یکی از عوامل اصلی در پیشگیری از بروز حوادث در محیط کار است که باید در بین کارگران و کارفرمایان نهادینه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، حمایت و تقویت از مسؤولان ایمنی را از وظایف این اداره کل دانست و گفت: هزینه‌ی کارفرما برای ایمن کردن محیط کار سرمایه گذاری محسوب می‌شود و مسؤولان ایمنی باید اولویت‌های ایمنی و خطر‌ها در واحد‌های تولیدی را شناسایی و مدیریت کنند تا هزینه‌های ایمنی کاهش یابد.

در ادامه این همایش روهام قلیچی رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با بیان این که ۵۰۰ نفر از کارفرمایان و کارگران از شرکت‌ها صنعتی و تولیدی گیلان در این همایش شرکت کرده و با فرهنگ امنیت، حفاظت و بهداشت محیط کار آشنا شدند.

 

برچسب ها: ایمنی ، کارورفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.