ایهود باراک: حماس تا سقوط فاصله دارد

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد درحالی که نتانیاهو برای فرماندهی وضعیت حال مناسب نیست حماس حتی به سقوط نزدیک هم نشده است.

ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که جنبش حماس تا سقوط در جنوب نوار غزه فاصله زیادی دارد و همچنان توانایی‌های خود را در شمال غزه حفظ کرده است.

براساس گزارش آناتولی، باراک در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه توسط روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر شد، نوشت: «حدود دو ماه پس از جنگ، اسرائیل در حال نزدیک شدن به یک تقاطع سرنوشت‌ساز است. حماس تا فروپاشی فاصله زیادی دارد و در شمال نیز توانایی‌های خود را حفظ می‌کند.»

وی افزود: اگر می‌خواهیم در شرایط سخت خود زنده بمانیم، تکمیل مأموریت برچیدن توانایی‌های نظامی و دولتی حماس حتی در مواجهه با فشار‌های خارجی بسیار مهم است. اما ماه‌ها و شاید بیشتر برای دستیابی به این امر لازم باشد. 

 با این حال، باراک هشدار داد که مشروعیت بین المللی به سرعت رو به اتمام است و تنش‌ها پشت در‌های بسته، از جمله با آمریکا، ممکن است به جوش بیاید. او در ادامه تاکید کرد: این وظیفه بنیامین نتانیاهو است که این ساعت‌ها را هماهنگ کند و زمان لازم را به دست آورد، اما او در این کار شکست خورده است و بنابراین ما در یک نقطه اتصال تعیین کننده هستیم.

باراک گفت: هرکسی که نتانیاهو را می‌شناسد و امروز او را مشاهده می‌کند، مطمئناً باید در مورد آمادگی او برای رهبری چنین وضعیت پیچیده‌ای تردید جدی داشته باشد. 

او در پایان خاطرنشان کرد که نتانیاهو به اتحاد نامقدسی با ایتامار بن غفیر و بزالل اسموتریچ، وزیر امنیت داخلی و وزیر دارایی که مستعد آتش افروزی در کرانه باختری هستند، گره خورده است، که آنها از او در برابر تقاضا برای برکناری فوری محافظت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
سقوط اسرائیل غاصب و بی آبرویی آمریکا ان شاء الله هر چه سریعتر
آخرین اخبار