اهدای ۲ هزار جلد کتاب از سوی اداره اطلاعات و فرهنگ هرات به مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی

۲ هزار جلد کتاب در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی میان دو ملّت ایران و افغانستان به مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

 

۲ هزار جلد کتاب ازسوی اداره اطّلاعات و فرهنگ هرات افغانستان در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و افزایش بیش از پیش معرفت و دانایی و نیز هم‌افزایی میان دو ملّت ایران و افغانستان که دیرینگی آن پیشینه‌ای کهن به درازنای زبان و تاریخ است، به مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد.

این توافق میان نماینده امور بین‌الملل و مشاور رئیس این مرکز با رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، در چارچوب گفت‌وگوی انجام‌شده برای تعمیق یگانگی ناشی از هم‌زبانی، هم‌پیوندی و نقش تاریخی مردمان ایران و افغانستان در تولید علم، دانش، ادب، فرهنگ و هنر طی تمدّن اسلامی، در این شهر صورت پذیرفت.

از این پس مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی در همکاری و همیاری با اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، میزبان کتابخانه‌ای تخصصی با نام «خواجه عبدالله انصاری هروی» در محل و مقر مرکز در تهران خواهد بود تا محققان، اندیشمندان و دانشجویان رده‌های علمی مرتبط بتوانند از این منابع به رایگان بهره‌برداری کنند.

این منابع در حوزه‌های تاریخ، هنر، ادبیات، فرهنگ و جغرافیای افغانستان است و می‌تواند نقش مهمی در به‌روزرسانی دانش و آگاهی جامعه علمی ایران یعنی استادان، دانشجویان و پژوهشگران نسبت به تولیدات علمی افغانستان در سال‌های اخیر ایفا کند.

این توافق مورد حمایت تعدادی از خیّرین و شخصیّت‌های علمی شهر هرات مانند، ولی شاه بهره، رییس سابق اداره اطلاعات و فرهنگ هرات نیز قرار گرفت. وی و محمّد صدّیقی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، انتقال این مجموعه دو هزار جلدی را متقبّل شدند.

اهدای این دوهزار جلد کتاب که با مساعدت طرف افغانستانی صورت گرفته، به‌زودی در شکل و شمایل کتابخانه‌ای نفیس و وزین به‌نام خواجه عبدالله انصاری، با حضور مسئولان دو مؤسسه افتتاح می‌شود.

برچسب ها: هرات ، کتاب ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.