آیت الله حسینی بوشهری:

امروز حشد الشعبی شهرت جهانی پیدا کرده‌ است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز حشد الشعبی شهرت جهانی پیدا کرده است و شهرت آن مختص به کشور عراق و منطقه نیست.

به نقل  از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار امام جمعه بغداد و رئیس «توجیه العقائدی» حشد الشعبی عراق افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که هر آنچه بر اساس تقوا و برای خدا پایه گذاری شده باشد، باقی می‌ماند و از آنجا که حشد الشعبی در راستای جهاد برای خدا و با عنایت رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – و تلاش‌های شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس – که از انسان‌های مخلص زمان بودند – پایه گذاری شده‌است، روز به روز تأثیرگذارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که اکنون به شهادت رسیده‌اند، تأثیرگذاری بیشتری نسبت به زمان حیات خود دارند و این را دشمن باور نداشت.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری حضور حشد الشعبی در کنار نیرو‌های انقلاب اسلامی را از مصادیق اتحاد و همدلی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق دانست و اظهار داشت: به خاطر جنگ هشت ساله‌ای که توسط دشمنان و به منظور جدایی دو ملت ایران و عراق ایجاد شد، خداوند فرصتی ایجاد کرد که این دو ملت به هم نزدیک شوند و متحداً علیه دشمن واحد بجنگند و ایستادگی کنند.

شور و هیجان به مبانی اعتقادی ریشه‌دار تبدیل شود

وی توجه به مسائل اعتقادی را در حشد الشعبی مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است که افراد در زمان ورود به عرصه‌های مبارزاتی و انقلابی گاهی بر اساس شور و احساسات پاک قدم به میدان می‌گذارند؛ ولی لازم است این شور و هیجان به شعور عمیق و مبانی اعتقادی ریشه‌دار تبدیل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: احساس به خودی خود پایدار نیست؛ اما اگر با یک زیرساخت اعتقادی همراه شود، پایدار خواهد ماند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با این عزم راسخی که دارید، بتوانید در این مسیر زمینه تربیت افرادی را فراهم کنید که زمینه سازان ظهور مولای ما امام زمان – عجل الله تعالی فرجه الشریف – باشند و از عزیزانی که شرایط انتقال تجربیات موجود در کشور را به عزیزان حشد الشعبی فراهم کردند نیز تشکر می‌کنم.

حشد الشعبی بیش از ۲۰۰ هزار رزمنده دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد الحیدری در ابتدای این دیدار گزارش مختصری از وضعیت «توجیه العقائدی» حشد الشعبی عراق ارائه نمود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما نشر اعتقادات در میان بدنه حشد الشعبی است تا این سازمان به صورت یک سازمان دینی و ملتزم به معیار‌های اخلاقی باشد.

امام جمعه بغداد، حشد الشعبی را کلید حفظ کل کشور عراق عنوان کرد و افزود: حشد الشعبی امروز بیش از ۲۰۰ هزار رزمنده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار