کاهش ۴ درصدی نزاع و درگیری در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی همدان از کاهش ۴ درصدی نزاع و درگیری در همدان خبر داد. 

محمد مالمیر از کاهش چهار درصدی نزاع و درگیری در استان خبر داد و گفت: پارسال ۱۱ هزار و ۴۷۴ نفر به علت آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که امسال این تعداد ۱۱ هزار و ۱۱۰ نفر بوده و کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد پارسال تعداد ۱۶ هزار و ۷۱۰ نفر به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه و نظریه کارشناسی اخذ کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ظاهر خون‌آلود در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی تأثیری ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی است جراحات، نوع و عمق آن است بنابراین معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

مالمیر با اعلام اینکه دیگر مقوله‌ای به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باور‌های نادرست به یادگار مانده از گذشته است گفت: برای صدور نظریه کارشناسی در زمینه صدمات ناشی از نزاع توسط پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

او گفت: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره، تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه‌کنندگان و اظهار نظر دقیق در زمینه صدمات است بنابراین صبر بیشتر مراجعان را می‌طلبد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان‌کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.