بیش از ۷۸ درصد مردم مایل به تماشای سریال‌های با لوکیشن استانی هستند/ سنجر خان دو هفته آینده روی آنتن می‌رود

معاون امور استان‌ها سازمان صداوسیما گفت: بیش از ۷۸ درصد از مردم مایل به مجموعه‌های نمایشی هستند که در استان‌ها و روستا ساخته و لوکیشن خارج از پایتخت باشد.

 حسن عابدینی معاون امور استان‌ها سازمان صداوسیما امشب در مراسم رونمایی از سریال سنجرخان که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بنابر گفته مقام معظم رهبری، استان کردستان استانی فرهنگی است و ما به عنوان رسانه فرهنگی تلاش می‌کنیم این را در مجموعه‌های نمایشی نشان دهیم.

وی با بیان اینکه هر جایی از کردستان می‌تواند نمادی از فرهنگ باشد، افزود: جشنواره موسیقی که اخیرا در کردستان برگزار شد، موسیقی را در این دیار به نمایش گذاشت و این گفته را ثابت کرد.

عابدینی اظهار کرد: وقتی به مبارزات ضد استعماری مردم این دیار توجه می کنیم نام آورانی همچون سنجرخان را می‌بینم و شاهد چهره‌های فرهنگی هستیم که ساخت سریال می تواند بیانگر و معرفی شخصیت ها آن باشد.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما اذعان کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده بیش از ۷۸ درصد از مردم مایل به مجموعه‌های نمایشی هستند که در استان‌ها و روستا ساخته و لوکیشن خارج از پایتخت باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از سه استان مازندران، گیلان و کردستان شاهد پخش سریال‌ها در رسانه هستیم، گفت: تلاش خواهیم کرد سالانه سه سریال از کردستان روی آنتن رسانه ملی رود و اکنون این اقدام در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


عابدینی اضافه کرد: چندین سریال در استان‌های مختلف در دست تولید داریم و حدود دو هفته آینده سریال سنجرخان خان روی آنتن خواهد رفت.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه این اکنون سریال سرزمین مادری روی آنتن است، گفت: ده سال در پخش این سریال تعلل شد و اکنون از جمله پرمخاطب‌ترین مجموعه هاست.

وی با بیان اینکه ساخت سریال سنجرخان در دوران کرونا با مشکلاتی همراه بود، گفت: بابت این مشکلات از همه عذرخواهی میکنم و تلاش می‌کنیم در سریال‌های بعدی این مشکلات را نداشته باشیم.

عابدینی گفت: صدا و سیمای مرکز کردستان در خصوص سریال سنجرخان از مردم نظرسنجی و نتایج آن را اعلام کند.

سریال سنجرخان در ۲٦ قسمت ۴۰ دقیقەای برای پخش از شبکە یک سیما بە کارگردانی محمدحسین لطیفی ساختە شد.

سریال تاریخی سنجرخان روایت مبارزه سنجرخان وزیری ملقب به سردار اکرم با انگلیسی‌ها و روس‌هاست که مراحل فیلمبرداری آن در کردستان به پایان رسیده است.

سنجرخان وزیری، هنگامی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشار‌های زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیرو‌های مردمی روستا‌های اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

در این مراسم تمبر سریال سنجرخان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.