دولت با حساسیت ویژه‌ای مباحث اقتصادی مردم را در دستور کار قرار داده است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم با حساسیت ویژه‌ای مباحث اقتصادی مردم را در دستور کار قرار داده است.

غلامعلی حیدری در کارگروه تنظیم بازار استان با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: دولت مباحث اقتصادی مردم را به‌طور ماهانه رصد می‌کند که این امر نشان‌دهنده اهتمام و حساسیت خاص دولت است.

وی تلاش برای کاهش مشکلات اقتصادی را ضروری دانست و افزود: با فعالیت‌های شبانه‌روزی در دولت سیزدهم رتبه بیکاری چهارمحال و بختیاری از رده دوم به دهم کشوری بهبود یافت.

حیدری تصریح کرد: با توجه به افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم، در این مدت از هُلدینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در این استان دعوت شده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برخی کارخانه‌های مهم در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یکی از این طرح‌ها افزایش تولید کارخانه چادر مشکی شهرکرد از ۱۰ به ۲۶ میلیون متر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در دولت سیزدهم زمینه بازگشایی و فعالیت ۶۷ کارخانه و بنگاه اقتصادی راکد در این استان فراهم شد و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد متحول و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فعال شده است.

حیدری افزایش تولید را باعث کاهش تورم دانست و تاکید کرد: در دولت سیزدهم زنجیره ارزش افزوده بادام و ماهی قزل‌آلای چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت که هر کدام از این محصولات سالانه ۲۵ هزار تُن تولید دارد.

وی توجه به توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش سطح گلخانه‌های کشاورزی از ۳۰ به ۸۰ هکتار و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۵۰۰ هکتار گلخانه جدید، افزایش تعداد مجتمع‌های دامپروری، صدور مجوز راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، توسعه بازارچه‌ها و مراکز فروش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، ارائه محصولات از تولید به مصرف با هدف ایجاد رقابت، برپایی نمایشگاه‌های فصلی در شهرکرد و سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری را از برنامه‌های در حال پیگیری در استان بیان کرد.

حیدری به کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری و کمبود زمین در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۷۵ درصد زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده و این استان رتبه دهم کشور را کسب کرده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ قطعه زمین شهری به متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.

حیدری با اشاره به استقبال مردم چهارمحال و بختیاری از رییس‌جمهور در دومین سفر هیات وزیران به شهرکرد اظهار داشت: در این دولت تنش آبی ۲۰۰ روستای این استان رفع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
انشاالله
آخرین اخبار